הישג לטראמפ

דיווח: אירופה תטיל עוד סנקציות על איראן

מדיניותו של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, שהכריז על אולטימטום בן ארבעה חודשים לפני שכנראה יבטל את "הסכם הגרעין" עמה, גורמים לאירופים לתכנן החמרת סנקציות כדי להרגיעו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קנצלרית גרמניה ושר החוץ שלה. מובילים את המהלך (צילום: 360b / Shutterstock)

השבועון הגרמני האמין 'דר שפיגל' מדווח, כי שלוש המעצמות האירופאיות, גרמניה, צרפת ובריטניה, שוקלות התקרבות לעמדת ארה"ב בענין הטלת סנקציות מחדש על איראן ובכך לשנות את עמדתן כלפי "הסכם הגרעין".

הדיווח המעניין מצטט מקורות דיפלומטיים, כי הממשלה בברלין כבר החליטה להגביר את הלחץ על המשטר האיראני, וברוח זו היא אף פועלת במטרה לגייס את שאר בירות אירופה לטובת עמדה זו.

כוונתן של המעצמות הללו, היא לכפות על איראן הגבלות גם בנוגע לפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים, ולצמצם את מעורבותה ההולכת וגוברת בסכסוכים ברחבי המזרח התיכון, בעיקר בסוריה ובתימן - שני אספקטים שכזכור לא נכללו בהסכם ההיסטורי שנחתם בין משטר האייתולות לבין אירופה וארה"ב שבראשות אובמה.

השינוי הדרמטי המסתמן בעמדת האירופים, נועד להוכיח לנשיא ארה"ב דונלד טראפ כי הם מתייחסים ברצינות לביקורתו, אותה הביע בעת שהאריך בשבוע שעבר את שותפות ארה"ב בהסכם אך סייג כי זו תיבחן שוב בעוד כארבעה חודשים, ב-12 במאי 2018.

כזכור, רק לפני עשרה ימים נועדו בבריסל שרי החוץ של שלוש המדינות עם שר החוץ האיראני ג׳וואד זריף, והעניקו גיבוי מלא להסכם הגרעין עמה, כשהם קוראים לטראמפ שלא לנקוט צעדים שיעמידו בסכנה את ההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר