"שפל חדש"

ברקת סגר את ישיבות המועצה לציבור הרחב

בעוד סיעת 'התעוררות' האופוזיציונית תוקפת כצפוי את החלטת ראש עיריית ירושלים למנוע כניסת אזרחים לישיבות המועצה, חבר מועצה חרדי דווקא מביע תמיכה במהלך החריג (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זעם באופוזיציה העירונית בעיריית ירושלים בעקבות החלטת ראש העירייה ניר ברקת לנעול את ישיבות המועצה לציבור. לפני כחודש נערכה ישיבת מועצה שהובילה להחלטת ראש העיר לסגור את הישיבות לקהל הרחב.

ליציע הקהל הגיע אז תושבים רבים משכונת הגבעה הצרפתית בירושלים שהוזמנו על ידי סיעת 'התעוררות'. במהלך הישיבה קראו התושבים קריאות ביניים והפריעו למהלך הישיבה, ברקת החליט לעצור את ישיבת המועצה ולהעבירה לחדר צדדי. מאז גמלה אצל ברקת ההחלטה לנהל את הישיבות בדלתיים סגורות.

כעת, בהודעת עירייה רשמית, נכתב על ישיבת מועצה שתיערך ביום חמישי הקרוב, בה היא מכריזה כי תינתן האפשרות לצפות בשידור חי מישיבת המועצה בכיכר ספרא בלובי בניין 1, ובשידור חי באתר העירייה.

האופוזיציה החדשה של ברקת, מסיעת 'התעוררות', לא אהבה את ההחלטה, וחבריה יצאו היום למתקפה נגד ראש העיר על שינוי המדיניות ואף האשימו אותו בחוסר שקיפות. לדברי יו"ר הסיעה עופר ברקוביץ', "ראש עיריית ירושלים ממשיך לפגוע בדמוקרטיה ובאפשרות של התושבים להביע מחאתם לגבי נושאים שונים. זהו שפל חדש במערכת היחסים של העירייה עם התושב. ירושלים בהנהגתי תפעל בשקיפות, תוך מתן קשב אמיתי לביקורת, ותוך התייחסות שווה ומכובדת לאזרחים מן השורה".

מנגד, חבר מועצת העיר פיני עזרא (ש"ס) אומר ל"כיכר השבת": "אני חושב שמועצת העיר צריכה להיות פתוחה לתושבים, אבל נוצרה בעיה, שיש כאלו שמגיעים במטרה לעשות פרובוקציות ולפוצץ את ישיבת המועצה, ולא ניתן לנהל בצורה כזו ישיבת מועצה. צריכים למצוא את הדרך לא להכניס את מי שמעורר פרובוקציה ולהכניס את השאר".

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "ברקת הוא זה שהכניס שקיפות בכל המערכת העירונית ומאז כניסתו לתפקיד כל ישיבות המועצה וכל וועדות העירייה פתוחות לציבור בניגוד לעבר. בנוסף ישיבות המועצה משודרות בשידור חי באתר העירייה ושקופות במלואן לכל אזרח".

"עם זאת, באף פרלמנט בעולם לא מתאפשר לקהל לנצל ישיבות פתוחות כדי להפריע למהלכן התקין וכך גם בעיריית ירושלים. לצערנו האופוזיציה החליטה לנצל את השקיפות שהנהיג ברקת להבאת פרובוקטורים המשבשים ומפריעים למהלכן התקין של הישיבות. סיעת 'התעוררות' אף עושה שימוש ציני ופוליטי בתושבים תמימים ומסיתה אותם להפריע, במקום לסייע להם בפתרונות לבעיותיהם".

"מכיוון שבניגוד לכנסת, לעיריית תל אביב ולפרלמנטים נוספים, בירושלים אין קיר זכוכית אשר מאפשר את קיומה התקין של הישיבה במקרה של הפרעות, הוחלט כי יימשך השידור החי של ישיבות המועצה באינטרנט ותתאפשר הגעת תושבים לעירייה לצפות במסך בישיבה וכן להיפגש עם חברי המועצה מחוץ לאולם. אולם לא תתאפשר השתוללות והתפרעות רק לשם פרובוקציה, כמו בכל פרלמנט מכובד בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר