בית חדש לחלוטין נשרף כליל בעקבות תנור

הבית החדש שנבנה זה עתה נשרף כתוצאה משימוש בתנור חימום מסוכן ולא בטיחותי שהודלק ליד הארגזים שעדיין לא נפרקו מאז המעבר ובתוך דקות הבית בער כולו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: כב"ה ירושלים)

היום בשעות הצהריים, פעלו ארבעה צוותי כיבוי בפיקודו של רשף שלום זערור בשריפה בדירה בשכונת ארמון הנציב. השריפה בדירה בקומה השישית בבניין, התפתחה במהירות והיוותה סכנה לכלל הבניין. לוחמי האש חדרו לדירה הבוערת, סרקו אחר לכודים, מנעו את התפשטות האש, ואווררו את הבניין מהעשן הרעיל שהצטבר בו. לא דווח על נפגעים באירוע.

מחקירה של חוקרי כבאות והצלה תחנת ירושלים עולה כי השריפה החלה בעקבות שימוש לא נכון בתנור נפט המוגדר כאמצעי חימום מסוכן מאוד ולא בטוח.

עוד עולה, כי אחד מבני הבית שהגיע לסדר את החפצים שחלקם היו עדיין מונחים בארגזים בבית החדש, הדליק תנור נפט בסלון הבית סמוך לספה וארגזים שנותרו מהובלת הדירה, ובתוך זמן קצר, הללו התלקחו והציתו שריפה גדולה בבית.

טפסר משנה שמואל תורג'מן רמ"ד חקירות בכבאות והצלה תחנת ירושלים: "לוחמי האש מתחנת ירושלים פעלו היום בשריפה בדירה בבניין, ומנעו נזק כבד לכל הבניין. בחקירה שביצענו במקום, התברר לנו כי שריפה זו, מצטרפת לשורה ארוכה של שריפות במבנים בחורף הזה ובכלל, כתוצאה משימוש לא בטוח באמצעי חימום מסוכנים.

לצערנו אמצעי חימום מסוכנים אלו, גבו את חייהם של רבים ובשימוש לא ראוי בהם, השריפה היא כמעט בלתי נמנעת".

עוד מוסיף חוקר השריפות, "למרבה המזל, גלאי עשן אשר הותקנו בבית עפ"י דרישות כבאות והצלה לישראל התריעו על התפתחות השריפה ובזכות כך, הצליח להימלט הדייר מהבית ולא נלכד בלהבות. התקנת גלאים שעלותם אפסית מצילה חיים בוודאות באין ספור מקרים, וכמו המקרה היום, הגלאים יכולים לצמצם את הנזק לרכוש ולשמש כקו הגנה אחרון, גם בעת שימוש לא בטיחותי באמצעי חימום ובכלל בזמן התלקחות שריפה".

בכבאות והצלה מחוז י-ם מזכירים לציבור, את הסכנה בשימוש באמצעי חימום לא בטוחים, ובהנחתם סמוך לחומרים העלולים להתלקח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר