התשובה ל"חרם" של ליברמן

עשרות חיילים השתתפו בתפילת 'שחרית' עם הראשון לציון

בעוד שר הביטחון ליברמן החליט להטיל "חרם" על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בניסיון לקושש קולות - עשרות חיילים מצביעים ברגליים וגם הבוקר השתתפו בתפילת 'שחרית' עם הרב • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
החיילים מתברכים מהראשון לציון, הבוקר (צילום: ישי כהן )

התשובה ל"חרם": בעוד שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר 'ישראל ביתנו', המדשדש בסקרים ומנסה לקושש קולות באמצעות מאבק נגד הרבנים המתנגדים לשירות מעורב בצה"ל, נראה כי החיילים עצמם מצביעים ברגליים.

הבוקר (שני) הגיעו עשרות חיילים דתיים וחרדים להתפלל בבית מדרשו של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, מה שמתרחש בשגרת היום-יום, הופך בשבוע זה למעניין במיוחד.

בבוקר שבת קודש, במהלך מסע הפרובוקציה המתריס שערך באשדוד, הודיע השר ליברמן כי החליט שלא לאפשר את השתתפות הראשון לציון בכנסים של צה", זאת בעקבות שיחת טלפון שקיים עם רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו, בה חיזק את הרב אליהו על מאבקו נגד שירות משותף, אך לא הביעה תמיכה בקריאתו לפטר את הרמטכ"ל.

למרות החלטת ליברמן, נראה כי החיילים החרדים והדתיים לא מתייחסים ל"חרם" שהטיל, והבוקר הם המשיכו להגיע להתפלל במעונו של הרב יוסף בשכונת 'סנהדריה' בירושלים. חלקם ניגשו אל הרב הראשי לאחר התפילה והתייעצו בנושאים הלכתיים במסגרת הצבא.

"מה נראה לך?", אמר אחד המתפללים, "החיילים האלו, משלנו, למי הם יקשיבו? לרוסי שאוכל חזיר בשבת או - להבדיל - למרן הראשון לציון?!".

בתוך כך, נראה כי המהומה סביב ביטול פגישת הגר"י יוסף והרב הצבאי הראשי אייל קרים אינה כצעקתה. מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי כבר בשעות הערב המוקדמות, אמש, פנו מלשכת הראשון לציון ללשכת הרב הצבאי וביקשו לדחות את הפגישה בשל הלווית דוד הרב, ר' אליהו עובדיה ז"ל, כך שהפגישה תתקיים במהלך הימים הקרובים.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הבוקר הייתה פניה נוספת מצד הרב קרים ללשכת הראשון לציון לקיים את הפגישה עוד במהלך הערב, אך הדבר לא הסתדר בלו"ז הרב הראשי והפגישה תתקיים - ככל הנראה - במהלך השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר