נאבקים על התקציב

הודעה בבית הלבן: "הדמוקרטים מחזיקים בנו בני ערובה"

המאבקים על התקציב הביאו לכך שהממשל שובת מזה יומיים, לאחר שהתקציב לא אושר. בתגובה הרפובליקנים בהודעה מוקלטת בבית הלבן מאשימים את הדמוקרטים במצב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

משחקים פסיכולוגיים: הבית הלבן שינה את ההודעה בתיבת התא הקולי של הקו לפניות הציבור, ובהודעה החדשה נשמעת אישה האומרת כי "אנו מצטערים כי איננו יכולים לענות לשיחתכם, חברי קונגרס דמוקרטים מחזיקים בממשל כבן ערובה". שינוי התא הקולי מגיע לאחר השבתת הממשל שהחלה בסוף השבוע, ביום השנה להשבעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אזרחים המתקשרים לקו, המופעל מכספי הממשל הפדרלי, שומעים קול של אישה האומרת: "תודה שהתקשרתם לבית הלבן. לצערנו, איננו יכולים לענות לשיחתכם היום בגלל שחברי הקונגרס הדמוקרטים מחזיקים כבן ערובה בתקצוב הממשל, בתקצוב לחיילינו ובנושאי ביטחון לאומי נוספים, לטובת דיון נטול חשיבות בהגירה".

"בשל חסימה זו הממשל מושבת", מוסיפה ההודעה, "בינתיים, אתם יכולים להשאיר את תגובותיכם לנשיא באתר הבית הלבן. אנו מצפים לקבל את שיחותיכם ברגע שהממשל ישוב לפעילות", ולאחר מכן מתנתקת השיחה. סגנון דיבור דומה היה גם בהודעת הבית הלבן לפני יומיים בו הואשמו הדמוקרטים בהחזקת אזרחים שומרי חוק כבני ערובה למאבקם על המהגרים הבלתי חוקיים.

השבתת הממשל נמצאת ביומה השני, ולא נראה באופק סימן להסכם בין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים על הצעת תקציב חדשה.

עם זאת, מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, דוחף להגעה לעסקה בין הצדדים ואף קבע שעת הצבעה על תקציב חירום חדש שיאפשר את סיום ההשבתה. למרות הדחיפות, נאלצו לדחות את הדיון בכמה שעות, מה שיגרום לכך ששבוע העבודה בארה"ב ייפתח היום, יום ב', כשהממשל הפדרלי עדיין מושבת.

על רקע הניסיונות להגיע לפשרה בנושא התקצוב, חלק מהדמוקרטים והרפובליקנים, בהם הנשיא טראמפ, בוחרים להאשים את הצד השני בכך שהוא הסיבה להשבתה הנוכחית. הדמוקרטים מתנגדים לכל הצעת תקציב שלא כוללת ערובות לדחיית הליכים לתוכנית DACA - תוכנית שיזם הנשיא לשעבר ברק אובמה ב-2012 שהעניקה לצעירים שהוריהם היגרו ללא אשרות הזדמנות לעבוד וללמוד בארה"ב מבלי שיגורשו.

הרפובליקנים מיישרים קו עם המשיבון החדש של הבית הלבן ואומרים כי בגלל ההתעקשות של הדמוקרטים על מימון ל-DACA, הם מחזיקים בקונגרס כבן ערובה. הדמוקרטים מנגד מאשימים את הרפובליקנים, השולטים בקונגרס, בסנאט ובבית הלבן - ואומרים כי הנשיא טראמפ משנה את עמדותיו באופן תדיר מדי ולכן הוא אינו שותף אמין למשא ומתן.

טראמפ שחרט על דגלו עוד בזמן הקמפיין את המלחמה בהגירה הלא חוקית לארה"ב אינו מתכוון לוותר בקלות על צעדיו בנושא והמאבק בין הצדדים צפוי להיות לא פשוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר