"ראוי לנו לבכות"

צפו: הקריעה של הגר"ש עמאר על אחיו רבי דוד עמאר ז"ל

רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר נפרד אמש מאחיו רבי דוד ז"ל שהלך לעולמו בשיבה טובה והוא בן 94 • "אנחנו לא מבינים מה אנחנו חסרים היום, חבל על דאבדין" (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

מאות השתתפו אמש (ראשון) בהלווייתו של רבי דוד עמאר ז"ל (94), אחיו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, שנערכה במגדל העמק.

במהלך הספדו, סיפר הגר"ש כי אחיו היה במצב קשה והתעורר: "הוא התעורר כנגד כל הסיכויים, הוא התעורר וקם, הוא היה מדבר עם כל אחד ברור, ובירך כל אחד ואחד, גם אותנו האחים, אחד אחד, במאור פנים, ביקש לשתות ודיבר, כמו שהוא קם לתחייה בפעם השנייה, הוא נפרד מכולם במאור פנים, הוא ידע כמה הבנות ובנו יחד - כמה הם אוהבים אותו.

"רצה להניח אותנו במאור פנים, לא בפתע פתאום. אחרי יומיים ושלושה התחיל ונחלש, אבל אנחנו מודים ומהללים לה', אנחנו לא כפויי טובה, על כל נשימה הוא היה מודה, הוא ידע שזו מתנה מלמעלה".

הגר"ש עמאר סופד לאחיו רבי דוד

הרב עמאר הוסיף וסיפר על אחיו: "החסד של אמת שעשה כאן במשך שנים רבות, כשהיה מדבר איתי הוא היה אומר 'זיכה אותי ה', שאני בחברה קדישא'. את האמונה הזו הוא ינק מאבינו, הוא ינק מאמו שהייתה צדקת, אנחנו לא הכרנו אותה, אבל האבא ע"ה היה מספר לנו שהייתה צמה שבוע שלם פעמיים בשנה, ממוצ"ש עד ליל שבת, הייתה לה קדושה יתרה, זו אמונה שהוא ינק משדי אמו. חבל על דאבדין.

"אנחנו לא מבינים מה אנחנו חסרים היום, הוא היה מקשר אותנו לדורות קדומים, איפה נראה דמות כזו? איפה נראה אמונה כזו? איפה נראה שפלות וענווה כזו? איפה נראה כבוד חכמים? איבדנו את המעלות האלה, על זה ראוי לנו לבכות ולהספיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר