סערה בלונדון החרדית

המנהלים נאלצים לחתום על לימוד תוכניות כפרניות לילדים

סערה של ממש בלונדון החרדית לאחר שחוזה שנחשף מלמד כי מנהלי המוסדות נאלצים לחתום על מסמך של השלטונות המחייב לימוד של תוכניות כפרניות לילדים בנושא בריאת העולם (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים בת"ת בלונדון. ארכיון (באדיבות המצלם)

סערה של ממש מתחוללת בלונדון החרדית זאת לאחר שהתברר כי מנהלי תלמודי התורה ובתי הספר חתמו בשנים האחרונות (ככל הנראה בטעות) על מסמך המאפשר התערבות חינוכית של השלטונות המחייבים לימוד תוכניות כפרניות בנושא בריאת העולם.

כפי שדווח בעבר ב"כיכר השבת", למרות העובדה שמרבית מוסדות הלימוד החרדיים באנגליה הינם פרטיים, עדיין מתחולל מאבק מול הרשויות בעניין ההתערבות שלהם בנושאי החינוך הטהור כמו גם בעניינים טכנים שונים זאת בתוקף סמכותה של המדינה.

אלא שבמקרה דנן התברר בשבועות האחרונים לעסקנים כי מדובר בגזירה חמורה עוד יותר מאחר וגם ילדי החינוך הפרטי החרדי מקבלים תקציבי ממשלה עבור הילדים והילדות עד לגיל 5, כאשר מדובר בסכומי עתק הנאמדים בחלק מהמוסדות במאות אלפי לירות שטרלינג מידי שנה.

התקציב מועבר לחיידרים ולבתי יעקב ממשרד החינוך דרך השלטון העירוני.

לאחרונה, פנה ארגון של יוצאים בשאלה בדרישה לשלטונות לחשוף את החוזה שנחתם מול מוסדות החינוך החרדיים ואז התברר כי בתוכו מופיעים סעיפים המחייבים את אנשי החינוך ללמד את הילדים תוכניות כפרניות באשר לבריאת העולם.

החוזה הפך לנושא בוער כאשר רבנים ועסקנים טענו כי אסור לחתום עליו מעתה ואילך שכן מתברר כי מחייב את כולם ללמוד כפירה של ממש.

רבנים אחרים טענו כי מכיוון שהממשלה ממילא עדיין לא אכפה עד היום את תקנון החוזה הרי שניתן לחתום עליו ואכן במוסדות סאטמר חתמו עליו גם השנה.

כך או כך, הרבנים, עסקני הקהילה וראשי מערכות החינוך אובדים עצות כיצד לנהוג כעת והאם יש לוותר על תקציבי הממשלה ולא לחתום על החוזה המהווה התערבות בוטה בתכני החינוך החרדי תוך פגיעה ממשית ביסודות האמונה היהודית.

החוזה המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר