לבריאות

אשה שהשתעלה גרמה לעצמה שבר בצלעות

להשתעל זה בריא, כך אומרים הרופאים, אך להשתעל מידי חזק זה כנראה מסוכן, כך עולה מהסיפור החריג על אשה מבוגרת ששברה את הצלעות שלה בגלל שיעול בכוח (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

בשונה מהתעטשות שמסבה קורת רוח למי שהצליח להתעטש מבלי שיהרסו לו אותו, בשיעול המצב שונה לגמרי, שיעול הוא מציק. אבל עדיין, לא כדאי להחניק אותו ולאצור אותו בגוף, מאחר וזו הדרך הטבעית של הגוף להיפטר מחיידקים, וירוסים וגופים זרים.

אך גם את זה צריך לעשות בגבול מסוים כדי למנוע עוגמת גוף ונפש, כמו שקרה לאישה בת 66 ממסצ'וסטס, שאימצה בחום את ההמלצה על שיעולים מנקי חיידקים והשתעלה בכוח רב שהביא לשבר בצלע. אמנם מדובר בסיפור חריג, אך מומחים מזהירים כי שיעול מאומץ מידי יכול לסכן את האברים והעצמות הקרובות לריאות.

מגזין הthe New England Journal of Medicine, שפרסם את הסיפור הכואב הזה הוסיף כי האשה הלכה לרופא שלה, והתלוננה בפניו על כך שהיא סובלת משיעול יבש וכאבים בצד ימין בפלג גופה העליון, כאבים שנמשכו כשבועיים.

היא אובחנה כחולה בשפעת וקיבלה תרופה עבורה, אך זו לא הקלה על התסמינים שלה. חמישה ימים לאחר מכן, האישה חזרה אל הרופא, שלאחר בדיקה נוספת גילה סימן ענק בצד הימני בפלג הגוף העליון.הרופא הבין מיד שאכן לא מדובר בשפעת אלא במשהו מורכב וחמור יותר.

האשה שנכנסה לבדיקת CT שמצאה שהיא סובלת משבר בצלע התשיעית שלה, וכן שהחלק שנשבר נפרד מן הצלע לחלוטין. מבדיקות נוספות שנערכו, התברר גם שהיא סובלת משעלת, מה שגרם לה מלכתחילה להשתעל בצורה כה חזקה. האישה הופתעה מהאבחנה, שכן קיבלה בעבר טיפול נגד שעלת ולדבריה גם לא באה במגע עם אנשים חולים. למרבה המזל, האישה החלימה לחלוטין לאחר שקיבלה את הטיפול המתאים- אנטיביוטיקה וניתוח. משפחתה וחבריה קיבלו גם הם טיפול מונע כדי לוודא שלא ידבקו במחלה המדבקת.

שעלת היא מחלה שלרוב אינה מסוכנת, אך במקרים קיצוניים היא עלולה להוביל לסיבוכים כמו צלעות שבורות. התסמינים הראשוניים של המחלה דומים למחלות שכיחות אחרות, וכוללים נזלת, עיניים דומעות, כאב גרון וחום. השיעול החריף מתחיל לרוב שבוע לאחר מכן.

לבריאות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר