פרסום ראשון

ישיבת ליקווד כמרקחה: השיחה שהבהירה הכל על "גזירת" גיוס הבנות

חילוקי דעות בין ראשי ישיבת ליקווד: הגר"י שוסטל והגר"י אולשין, בניגוד לעמיתם הגר"מ קוטלר, קיבלו את תשובתו של ר"י חברון מדוע בישראל לא מתפללים על "גזירת" גיוס הבנות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תפילת בחורים בליקווד נגד ה"גזירה" (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: סוגיית תקנות הפטור לבנות מגיוס לצה"ל בשל טעמי דת, שעולה בימים אלו לדיון בכנסת והגיעה להכרעתם של גדולי ישראל, מסעירה גם את יהדות ארה"ב.

אתמול (ראשון) התקיימה בישיבת 'בית מדרש גבוה' (ליקווד) עצרת בהשתתפות אברכים ותלמידים מהישיבה, שנשאו תפילה למנוע את הגזירה. במודעות שנתלו באזור הישיבה נכתב, כי יתקיימו מנייני אמירת פרקי תהלים לאחר תפילת מנחה, זאת עקב שינויים העומדים לדיון בעניין פטור מגיוס בנות.

בהקשר זה, ל"כיכר השבת" נודע כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נשאל על ידי עסקנים מליקווד האם לקיים את מנייני התפילה הללו ומרן הורה בתשובה כי אין צורך בהם.

במקביל, הורה הגר"ח שלא להתערב ושלא לנגח או להתנגד לאלו מראשי הישיבה והתלמידים היוזמים ואף משתתפים באמירת פרקי התהלים.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי בעוד דעתו של הגר"מ קוטלר, מראשי הישיבה, היתה בעד קיום העצרות, הרי שראשי הישיבה האחרים התלבטו בנושא וביקשו לשמוע את דעתם של גדולי ראשי הישיבות בישראל כדי לדעת כיצד הם נוהגים.

הרב מלכיאל קוטלר. בניגוד לעמיתיו, מזוהה עם "הפלג הירושלמי". בביתו של הגר"ש אוירבך, ארכיון (באדיבות המצלם)

אמש, בישיבת ההנהלה של ישיבת ליקווד, התקשר ראש הישיבה הגאון רבי ירוחם אולשין לראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, כשראש ישיבת ליקווד הגאון רבי דוד שוסטל ורבנים נוספים שישבו שם האזינו לשיחה.

הגר"י אולשין שאל את הגר"ד כהן: "האם אין אצלכם עצרות תפילה?". "לא", ענה הגר"ד. "בשום מקום?", שאל הג"ר ירוחם?. "אין עצרת תפילה בשום ישיבה, לא פוניבז', לא מיר ולא בשום מקום", השיב הגר"ד כהן שהוסיף והסביר, שכך הוא המצב מאחר וגדולי ישראל לא רואים בזה סכנה ישירה לבנות חרדיות, וכי הדיון כעת הינו בשל דרישת שלטונות הצבא למנוע מבת חילונית להצהיר בשקר שהיא חרדית ולקבל את הפטור שלא כהוגן.

הרב דוד שוסטאל (צילום: א בליק)
הגאון רבי ירוחם אולשין (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר