ליברמן לא, פוטין כן

כך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכבד את השבת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן לבקר במוזיאון היהודי לכבוד יום השואה הבינלאומי • והודיע לרבה של רוסיה הגר"ב לאזאר: אכבד את היהודים ואת השבת ואגיע לטקס שידחה (חדשות)

פוטין מדליק נר נשמה לנרצחי השואה הי"ד. ארכיון (באדיבות המצלם)

75 שנה מאז ההתקוממות - היחידה שהצליחה - במחנה הריכוז "סוֹבִּיבּוֹר" תיפתח תערוכה מיוחדת וחדשה ב'מוזיאון היהודי' במרכז מוסקבה, על 'סוביבור' בה נספו כ-170,000 יהודים הי"ד ומעטים הצליחו לשרוד, בהם אלו שהצליחו לברוח בהתקוממות. אחרון השורדים ממבצע נועז זה, נלב"ע בעיר פטרבורג לפני כחודשיים.

האירוע יתקיים במהלך טקס הזכרון לציון "יום השואה הבינלאומי" הנערך מדי שנה ב 2- לינואר למניינם, כפי שקבע האו"ם.

השנה, חל יום השואה הבינלאומי בשבת ובעקבות כך החליט רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר לדחות את הטקס ליום שני, לכבוד שבת קודש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את רצונו להשתתף בטקס, והודיע כי יגיע לאירוע, זאת למרות שנדחה ליום שני מפני כבוד השבת.

התקשורת ברוסיה מדווחת בהרחבה על ביקורו הצפוי של הנשיא פוטין בטקס שנדחה לכבוד יום השבת – דיווח הגורם לקידוש שם שמים גדול.

זה לא ביקורו הראשון של הנשיא פוטין במוזיאון היהודי הענק השוכן במרכז שכונת 'מארינה רושצ'ה', ובעבר הגיע בפתיחתו ובהבאת ספרי הקודש של 'ספריית שניאורסהן' הנמצאים כיום במחלקה מיוחדת במוזיאון.

הטקס יתקיים בהשתתפות הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה, שגרירים מעשרות מדינות, ראשי קהילות וניצולי שואה המקבלים את תמיכה קבועה מהקהילה היהודית באמצעות מרכז החסד היהודי שערי צדק הסמוך למוזיאון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר