"פעולת תגמול"

האם הרב יצחק גינזבורג קרא לנקמה על הפיגוע?

בגלי צה"ל דווח כי הרב יצחק גינזבורג אמר בשיעורו לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי"ד כי "התגובה הטובה ביותר היא פעולת תגמול קשה". תלמידיו: "דברי הרב הוצאו מהקשרם" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב יצחק גינזבורג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הרב יצחק גינזבורג, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי', הוקלט במהלך שיעור - יומיים בלבד לאחר הפיגוע בחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, כשהוא אומר כי "התגובה הטובה ביותר היא פעולות תגמול קשות". את הדברים אמר הרב בצורה מעט עמומה שגרמה לפרסומם הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל בתכנית 'בוקר טוב ישראל' בטענה כי הרב מעודד פעולות תגמול עצמאיות כנגד הערבים.

בהקלטה שהובאה בגל"צ אמר הרב כי המדינה היא דומה לסוס וכמו בברכת יעקב לדן "יהי דן נחש עלי דרך שפיפן עלי ארח הנשך עקבי סוס ויפל רכבו אחור", כך על פי דברי הרב צריך לנהוג עם המדינה להפיל את הסוס - הממסד וממילא ייפלו אלו הרוכבים עליה ויושבים בממשלה.

בלשכתו של הרב תקפו את הפרסום והסבירו כי הכתבת הבינה בדיוק הפוך מתוכן השיעור. בלשכה סיפרו כי דבריו של הרב הוסברו אתמול לכתבת כרמל דנגור אשר פנתה לתגובה, והעמידו אותה על טעותה, אך הכתבת הייתה נחושה לפרסם את הדברים תוך מתן פרשנות שגוייה.

"כפי שהרב גינזבורג הבהיר בשנים האחרונות, התיקון הנדרש במישור הביטחוני הוא מדיניות אמיצה ותקיפה של מדינת ישראל, מתוך הכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו. בשיעור המצוטט הדגיש הרב שעל הרשות המבצעת לפעול בתוקף הנדרש ואם הממסד אינו ממלא את תפקידו יש להחליף את ההנהגה", הסבירו בלשכה את דבריו של הרב.

בנוסף מסרו כי "לצערנו הכתבת הוציאה דברים מהקשרם ובחרה להוציא פרסום מגמתי, שקרי ומעוות, וזאת למרות שהדברים הוסברו לכתבת. חבל שגלי-צה"ל מטעים את הציבור ונגררים לרדיפת רבנים תוך ליבוי שנאה ופילוג בעם".

הרב יוסי פלאי מלשכת הרב הוסיף כי "אנו שמחים מאד שאנשים, גברים ונשים, מגיעים לשיעורי הרב ולומדים את ספריו הרבים, אך לא ככלי ניגוח, אלא מתוך רצון לשמוע ולהבין באמת את עמדתו. אנחנו בהחלט חושבים כי יש לרב מסר חשוב לשיח הציבורי היום, זה מסר שיכול להרים אותנו מעל למחלוקות הקטנוניות. אנו מאחלים לכולם להרבות באהבת ישראל מתוך כבוד למסורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר