בגלל הויזה

הפיליפינים יגרשו מדען טילים של החמאס

הרשויות בפיליפינים הודיעו כי יגרשו את המדען העיראקי, טג'ה מוחמד אל ג'אבורי, שסייע לחמאס לשגר טילים לעבר ישראל. לדברי הפיליפינים הוא מגורש בשל היותו בלי ויזה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אל ג'אבורי אזוק במסיבת העיתונאים (צילום: PNP - המשטרה הפיליפינית)

המשטרה הפיליפינית הודיעה אתמול (שני) במסיבת עיתונאים שתגרש משטחה את טג'ה מוחמד אל ג'אבורי, עיראקי מבוגר שנחשב למדען שהיה פעיל בחמאס, והואשם שסייע לארגון הטרור לשגר טילים לישראל.

אחרי שעיראק הודיעה לפיליפינים שטג'ה מוחמד אל ג'אבורי, שוהה בשטחה סיפר רונלד דלה רוסה, מפקד המשטרה הפיליפינית, שהוא נעצר ביום ראשון. עם זאת, מפקד המשטרה הוסיף שאל גא'בורי לא נעצר בעקבות חשד לטרור אלא בגלל שהוויזה שלו לא בתוקף.

"הוא זר בלתי חוקי. הוויזה לא בתוקף ולכן צריך לגרש אותו מיד", אמר דלה רוסה והוסיף ש"הוא הודה שהוא חבר בחמאס. הוא כימאי שהיה אחראי לשדרוג טכנולוגיית הטילים של חמאס בירי של הארגון לצד השני - ישראל". אל ג'אבורי יגורש לעיראק.

מפקד המשטרה אמר כי זו הפעם הראשונה שהרשויות במדינת האיים מתמודדות עם פעיל של חמאס, שמלבד בישראל מוגדרת כארגון טרור גם בארה"ב ובאיחוד האירופי.

אל ג'אבורי הופיע באזיקים לצד מפקד המשטרה במסיבת עיתונאים, וסירב לדבר. דלה רוסה אמר כי לא ברור כרגע למה "מדען הטילים" של חמאס הגיע לפיליפינים למרות שקל לשער מדוע העדיף אל ג'אבורי את החיים בפיליפינים על פני החיים בעיראק הבוערת.

המשטרה מסרה שאל ג'אבורי הגיע בשנה שעברה, בשעה שהכוחות הפיליפיניים נלחמו באיסלאמיסטים שנשבעו אמונים לדאעש בעיר מראווי בדרום המדינה. אל ג'אבורי היה רוב הזמן במנילה ובמחוזות הסמוכים, ואמר למשטרה שלא הייתה לו שום כוונה לבצעה פעולת טרור בפיליפינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר