לפחות 13 מקרים

הוארך מעצר השודד שהונה ושדד קשישים

המשטרה ערערה ובית המשפט החליט להאריך את מעצרו של חשוד בהונאת ושוד קשישים רבים בשנים האחרונות כשלפחות 13 מקרים ידועים למשטרה והוגשה עליהם תלונה (משטרה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה עצרה חשוד שגנב והונה קרבנות רבים ובדרכים שונות. בימ"ש השלום בת"א הורה על שחרורו של החשוד בתנאים, אך בעקבות הגשת ערר ע"י נציגי המשטרה, ביהמ"ש המחוזי העדיף את עמדת המשטרה והורה על השארתו של החשוד במעצר.

בשנתיים האחרונות, נהג החשוד, כך על פי החשד, לגנוב מאנשים מזדמנים ולהונות אותם. למרות ניסיונות איתורו, הדבר לא צלח משך זמן אך כעת, החשוד אותר ונעצר והמשטרה פועלת לגיבוש תשתית ראייתית נגדו.

מהחקירה עולה כי במהלך השנתיים האחרונות התקבלו נגד החשוד מס' תלונות, מהן עולה כי השיג כספים בתחבולה ובמרמה מאנשים שונים והכל בשיטה דומה. אחת מהן היא תלונה של אישה (בת 52 מרחובות) אשר מסרה לחשוד כסף על מנת שיתקן בביתה, אך החשוד לקח את הכסף ונעלם.

תלונה אחרת, של אישה (בת 87 מהרצליה) ממנה עולה כי החשוד הגיע לביתה, חטף מידיה מאות ש"ח ונמלט במהירות מהמקום. למחרת, אף העז להתקשר אליה וניסה לקבל ממנה את מס' כרטיס החיוב שלה. תלונה נוספת היא של מנהל מלון ברח' הירקון בת"א, אשר מסר כי החשוד שהה בבית המלון ועזב מבלי לשלם, כשהוא מותיר אחריו חוב בסך אלפי ש"ח.

תלונה נוספת, של אישה (בת 37 מת"א) שמסרה כי החשוד לקח ממנה המחאה ע"ס 6,000 ש"ח כמקדמה לרכב שביקש למכור לה ונעלם. באותו המקרה, החשוד גם גנב ממנה לכאורה טאבלט.

מקרה נוסף, של מתלונן (בן 92 מת"א) שנתן לחשוד המחאה ע"ס 5,000 ש"ח, כמקדמה עבור רכב שביקש לקנות מהחשוד. החשוד לקח את הכסף ונעלם. החשוד ניצל את גילו המבוגר ומצבו הבריאותי של הקשיש עבור בצע כסף.

תלונה אחרת של תושב הרצליה (בן 77) שהעביר לחשוד מקדמה ע"ס 2,000 ש"ח עבור רכב שהציג למכירה ונעלם וכך עוד מקרים רבים, בהם נחשפת שיטתו העקבית והשיטתית של החשוד, בהונאה ובמרמה של אנשים תמימים, שנפלו קורבן למעשיו.

אתמול (שלישי) החשוד נעצר והובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בת"א. כב' ביהמ"ש הורה על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים ובהם שחרור למעצר בית מוחלט עד ליום 26.1.18. נציג המשטרה ביקש בסוף הדיון עיכוב ביצוע על החלטת ביהמ"ש לצורך הגשת ערר לביהמ"ש המחוזי בת"א. ואכן, בו ביום, הוגש הערר ונציגי המשטרה פרשו בפני ביהמ"ש הנכבד את חומרת מעשיו של החשוד, כשהם מציגים את גילם השלישי של הקורבנות ואוזלת ידם אל מול החשוד, שלא בחל באמצעים והונה אותם תוך שהוא מנצל את חולשתם.

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי מדובר בלא פחות מ-13 קורבנות תמימים וכי התלונה הראשונה הינה עוד משנת 2014. ביהמ"ש קיבל את עמדת המשטרה ושוכנע כי קיימת תשתית ראייתית לכאורה המבססת חשד ורף גבוהים, בנוגע לעבירות המיוחסות לחשוד. "התמונה המצטיירת בשלב זה מהחשוד היא כמי שמנצל אנשים קשישים או חלשים לצורך הוצאת כספים במרמה, תוך הבטחות שווא ללא כל כיסוי ולאחר מכן נעלם עם הכסף. מדובר במי שפועל לכאורה בדרך מתוכננת, מתוחכמת ושיטתית".

ביהמ"ש קבע כי נשקפת מצד החשוד מסוכנות לציבור והורה כי החשוד יישאר במעצר עד ליום 26.1.18. החקירה נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר