"מצג שווא; גרירת רגליים"

הראשון לציון במתקפה חריפה נגד הוועדה למינוי דיינים

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד הוועדה למינוי דיינים, בה הוא חבר, בשל "גרירת הרגליים" בכינוס הוועדה ומניעת בחירת עשרות דיינים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חסרת תקדים נגד הוועדה למינוי דיינים, בה הוא חבר, בשל "גרירת הרגליים" בכינוס הוועדה ובחירת עשרות דיינים לבתי הדין האזוריים.

הוועדה למינוי דיינים הייתה אמורה להתכנס בעוד כשבוע ולבחור דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים, ברגע האחרון הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי לא תוכל להשתתף בישיבה בשל נסיעה - משפחתית - מתוכננת מראש לחו"ל, בקשתה למועד אחר נדחתה גם היא, בשל הודעת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו כי בתאריך זה מתוכנן לו ביקור תורני בחו"ל.

כעת, מבקשים בוועדה לדחות את הכינוס בשלושה חודשים עד לחודש ניסן, מה שמביא את הראשל"צ לצאת במתקפה חסרת תקדים נגד פעילות הוועדה.

במכתב ששוגר מטעם לשכת הראשון לציון לחברי הוועדה נכתב: "בהמשך לבקשתכם לקביעת מועד לישיבת הוועדה למינוי דיינים ליום י' ניסן תשע"ח, נשיא ביה"ד הרבני הגדול הראש"ל הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מבקש להודיע כי בעבר עת נקבע התאריך הקודם לישיבת הוועדה הודיע כי יסכים לקביעת תאריך מאוחר בתנאי שלא תהיינה כל דחיות".

"לצערנו חששו של נשיא ביה"ד הגדול התאמת", נכתב מטעמו של הרב יוסף, "ועקב גרירת רגליים מכוונת של חלק מחברי הוועדה בוטלה הישיבה שנקבעה בתאריך ט"ז בשבט 1.2.18, אשר תאריך זה גם הוא נקבע אחרי חודשים של תיאומים".

בלשכת הרב הראשי מבהירים כי "נשיא ביה"ד הגדול מבקש להודיע כי הוא אינו מעוניין להיות חלק ממצג השווא של קידום כביכול של ישיבות הוועדה בזמן שהמטרה האמיתית היא גרירת רגליים ודחיות עד אין קץ של ישיבות הוועדה, כאשר התכנית היא שוב לקבוע מועד מאוחר לישיבה ושוב לבטלו זמן קצר לפני הישיבה".

"אשר על כן", נכתב, "דורש נשיא ביה"ד הגדול לבטל את הביטול של ישיבת הוועדה שתוכננה לט"ז שבט (1.2) ולקיים את הישיבה במועד שתוכנן, לחילופין למצוא מועד לישיבת הוועדה לכל המאוחר 14 יום מהיום".

בצעד חריג בלשכת הגר"י יוסף הוסיפו את המשפט הבא שמלמד על הזעם של נשיא בית הדין הגר"י יוסף על הוועדה למינוי דיינים: "יובהר כי בכוונת נשיא ביה"ד הגדול להבהיר מעל כל במה כולל אם ישאל על כך ע"י ערכאות כאלה ואחרות כי להבנתו ישנה גרירת רגליים מכוונת שנועדה למנוע מינוי דיינים תוך פגיעה קשה ואנושה במערכת בתי הדין אשר מתפקדת בחוסר רב של דיינים וכח אדם, בזמן שבידי הוועדה למנוע מצב זה ולמנות דיינים לאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר