הפיגוע בצומת תפוח

המג"בניק הנוצרי שהתרגל לחסל מחבלים

לפני כעשר שנים החליט נ', נוצרי מהצפון, להתנדב למשמר הגבול. מאז הוא כבר חיסל מחבלים בשלושה פיגועים שונים, באותה צומת - האחרון שבהם אתמול בניסיון הפיגוע הכפול (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

רס"ר נ', לוחם משמר הגבול ביהודה ושומרון, ירה אתמול (שלישי) בשני המחבלים שניסו לדקור אזרחים בצומת תפוח. כעת מתברר, כי זו לו הפעם השלישית ש"יוצא" לו - באותה צומת - לנטרל מחבלים שמגיעים לבצע פיגועים.

את האירוע אתמול תיאר כך הלוחם: "הלוחם בעמדת התצפית זיהה את המחבלים מתקרבים לצומת ועלה מולי בקשר. אני, כמפקד הצומת, לקחתי חייל נוסף והתחלנו לצמצם מרחק אליהם. קראתי להם בערבית לעצור אבל הם לא הקשיבו לי. ואז ראיתי משהו קשיח מבצבץ משרוול המעיל של אחד מהם. שוב קראתי להם לעצור, הם המשיכו לנוע לעבר הצומת, אז יריתי באוויר. אחד מהם שלף סכין והתחיל לרוץ לעברי. יריתי לעברו ממרחק של כ־15 מטרים והוא נפל, ואז יריתי לעבר המחבל השני, שכבר היה קרוב, וגם הוא נפל".

זירת הפיגוע בצומת תפוח, אתמול (צילום: דוברות השומרון)

לנ', נוצרי תושב הצפון, נשוי ואב לילד שהתנדב למג"ב לפני כעשר שנים, זאת כאמור לא הפעם הראשונה באותה סיטואציה: באפריל 2014 הוא ניהל קרב יריות ונטרל את המחבל שדקר ורצח את אביתר בורובסקי הי"ד מיצהר, בטרמפיאדה בצומת. "אחרי שהמחבל חטף את הנשק של בורובסקי, הוא ירה לעברי מטווח קצר", תיאר נ'. "אני תפסתי מחסה ופגעתי בו שני כדורים שהפילו אותו על הרצפה".

כמו כן, לפני כשנה ניסה מחבל לבצע פיגוע בצומת תפוח, ושוב רס"ר נ' היה שם, הפעם כמפקד הצומת, ומנע את הפיגוע. מחבל שהגיע מכיוון רמאללה ניסה לבצע פיגוע דקירה, אך הכוח בראשותו של נ' נטרל אותו באופן מיידי.

"יש בי חשש, וככל שאני חווה יותר אירועים החשש עולה. פועל יוצא מזה זו הדריכות שתמיד נמצאת אצלי במצב שיא. אחרי כל אירוע יש לי שיחות עם אשתי, אבל היא תומכת בי. כשאמרתי לה שאני רוצה להישאר לשרת בצומת, היא אמרה לי 'תעשה מה שטוב לך'. אני לא רוצה לעזוב את צומת תפוח. זה מקום שבו יכול להתפתח אירוע בכל רגע, ולכן דקות אחרי שניסיון פיגוע אחד מסתיים אנחנו כבר במוכנות לאירוע הבא", הסביר נ' ל'ידיעות אחרונות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר