תובעים את הביטוח

היתומים והאלמן הופתעו: קיבלו קצבה מופחתת

אלמן ואב ל-6 ילדים קטנים תובע מחברת הביטוח 'הראל' מאות אלפי שקלים, מאחר ולטענתו היא משלמת להם פחות ממחצית קצבת השארים המגיעה להם לאחר פטירת אשתו מסרטן (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אב לשישה ילדים שהתאלמן מאשתו שנפטרה מחלת הסרטן, תובע כעת מאות אלפי שקלים מחברת 'הראל' שביטחה את אשתו, אם ילדיו, בפוליסת "פנסיה מקיפה", ולא משלמת לו קיצבה תואמת, לטענתו.

מהתביעה שהוא הגיש לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד שי ניסן גבאי, חברת הביטוח משלמת לאלמן ולילדיו פחות ממחצית קצבת השארים המגיעה להם.

כפי שמפורט בתביעתו, המנוחה, שנפטרה בגיל צעיר ממחלת הסרטן, השתכרה כמורה לפני המחלה סכום של למעלה מ-8,000 ש"ח לחודש. בעקבות המחלה היא החלה לקבל טיפולים כימותרפיים וקרינתיים רבים שגרמו לה בחילות והקאות, קשיי הליכה ונפילות, נימול בידיים וברגליים, כאבי עצמות, קשיים במאמץ גופני, הפרעה בתפקודי כבד וכליות והיא אף נאלצה לקבל מנות דם רבות.

בעקבות הטיפולים הקשים ומצבה הבריאותי הלקוי, המנוחה הפסיקה לעבוד.

שנה לאחר תחילת הטיפולים היא הצליחה לחזור לעבוד בהיקף חלקי, שכן מחלתה, נכותה והטיפולים לא אפשרו לה לעבוד בהיקף מלא או אפילו קרוב אליו. מאז שחזרה לעבודה השתכרה סכומים נמוכים משמעותית מאלה שהשתכרה לפני שחלתה.

עו"ד שי ניסן גבאי (באדיבות המצלם)

לאחר פטירתה, בעלה פנה לחברת ביטוח הראל בתביעה לקבלת פנסיית שארים עבורו ועבור ילדיו הקטינים, אך החברה חישבה את "השכר הקובע" של המנוחה, לפי ממוצע הכנסותיה בחודשים הסמוכים לפטירתה, בתקופה בה השתכרה סכומים זעומים כאמור.

לפי התביעה, החישוב שערכה חברת הביטוח נעשה בניגוד לתקנון קרן הפנסיה המקיפה. לטענתו, במקרה של ירידה בהכנסות בעקבות הרעה במצב הבריאותי של המבוטח, יש לחשב את "השכר הקובע" לפנסיית נכות ולפנסיית שארים לפי ממוצע ההכנסות טרם ההרעה במצב הבריאותי. לכן, חברת הביטוח פעלה בניגוד לתקנון וחישבה את פנסיית השארים לאלמן הצעיר וילדיו הקטנים לפי "שכר קובע" הנמוך במחצית משכרה לפני שחלתה.

התובעים טוענים, כי על חברת הביטוח לחשב את "השכר הקובע" לאובדן כושר עבודה וקצבת השארים של המנוחה, לפי שלושת חודשי העבודה המלאים האחרונים שלה, לפני גילוי מחלתה, ומבקשים שבית המשפט יפסוק כי יש להעמיד את פנסיית השארים על סכום של מעל 8,000 ש"ח לחודש, שישולם לכל אורך חיי האלמן. בנוסף הם מבקשים לקבל פיצוי עבור 15 החודשים שבהם המנוחה הייתה באובדן כושר עבודה.

יצויין, כי טרם הוגש כתב הגנה בפרשה.

מ'הראל' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "טרם התקבל כתב התביעה בחברתנו ועם קבלתו נגיב בהתאם. יצוין, כי מעולם לא הוגשה תביעת נכות בקרן. אנו נעשה את מירב המאמצים לסייע לבעלה של המנוחה בהגשת התביעה למיצוי הזכויות, בהתאם לתקנון הקרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר