לפני הכרעה במשמורת:

ביהמ"ש אישר לאם לעבור עם הילדים לעיר אחרת

היחסים העכורים ששוררים בין ההורים לא הותירו לשופטת ברירה אלא לקבוע היכן הילדים יגורו, וזאת עוד לפני שסוגיית המשמורת הוכרעה (משפט)

עו"ד אלון בר | כיכר השבת |
ביהמ"ש אישר לאם לעבור עם הילדים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בצעד חריג ולמורת רוחו של האב, בית המשפט למשפחה בצפת הכריע בסוגיית מגורי הילדים ואפשר לאשתו לעבור עם הילדים לעיר אחרת עוד לפני שהמשמורת עליהם נקבעה. החלטתה של השופטת אביבית נחמיאס התקבלה לאחר שהיא שוכנעה כי המעבר ייטיב עם הילדים ולא ישפיע לרעה על הקשר עם אביהם.

בני הזוג נישאו ב-1997 והביאו לעולם חמישה ילדים, ארבע מהם – שתי בנות ושני בנים – מתחת לגיל 18. השניים ניהלו אורח חיים דתי בביתם אך לאחר כ-20 שנות נישואים יחסיהם עלו על שרטון והשניים פתחו בהליכי גירושים בבית הדין הרבני, שככל הנראה טרם הוכרעו. במרץ שנה שעברה, האישה תבעה משמורת על ארבעת הקטינים בבית המשפט למשפחה.

בתביעתה, האישה טענה כי בעלה מתייחס אליה ולילדים באופן מחפיר וכי הוא נוהג לקלל ואף להכות אותם. בד בבד היא ביקשה לקבוע לבעלה הסדרי ראייה עמם.

מנגד, הבעל ציין שהאישה החליטה לסטות מאורח החיים הדתי וכעת היא מנסה לפגוע בשמו הטוב ולהשפיע לרעה על הקשר שלו עם הילדים.

מאחר ששתי בנותיו נוקטות בגישה דומה לגישת האם בנוגע לדת, הוא ביקש לקבל משמורת מלאה רק על שני הבנים. במקביל לתגובה שהגיש לתביעת המשמורת, התגלה לו שאישתו מתכוונת לעבור עם הילדים לעיר אחרת – דבר שלטענתו כרוך בהוצאתם ממסגרות החינוך הנוכחיות. משכך, הוא ביקש למנוע את המעבר עד שבית המשפט יכריע בעניין המשמורת.

בתגובה לבקשתו, האישה אמנם הודתה שהיא מתכננת לעבור לעיר אחרת, אך ציינה כי למעט רישומו של הבן הקטן לגן חדש, שאר הילדים יישארו במסגרות החינוך הנוכחיות.

רמת קונפליקט גבוהה

ואולם, בניגוד לדרישת האב, השופטת נמיאס סברה כי במקרה הנוכחי יש להכריע בסוגיית מגורי הילדים אף שטרם התקבלה החלטה סופית בעניין המשמורת. "המציאות כיום הינה מציאות בה שני ההורים חיים תחת קורת גג אחת במצב של נתק מוחלט ביניהם" היא כתבה. עוד לטעמה, החשיפה למערכת היחסים ששוררת בין ההורים מזיקה לילדים ובעיקר לשני הבנים הקטנים.

השופטת ציינה כי מדובר בהכרעה "קשה במיוחד" לנוכח חוסר הסכמתם של הצדדים אך הדגישה כי שאלת המעבר נבחנת בהתאם לטובת הילדים. בתוך כך הוסבר כי המצב האידאלי הוא שהילדים יגדלו בתא משפחתי תקין ויציב אך במקרה הנוכחי הדבר לא אפשרי לנוכח "רמת הקונפליקט הגבוהה" שבין ההורים, שבהכרח משפיעה לרעה על המצב הנפשי של הילדים.

מאחר שרק הבן הקטן יחליף מסגרת חינוך ולאור העובדה שהעיר אליה האם מבקשת לעבור נמצאת במרחק של 25 דקות נסיעה מהמושב בו גרה המשפחה כיום, נקבע כי בשלב זה המעבר ייטיב עם הילדים וכי הקשר שלהם עם האב לא ייפגע.

לאור האמור, השופטת נחמיאס התירה לאם לעבור עם הילדים לגור בעיר אחרת והודיעה כי הסדרי הראייה עם האב ייקבעו בהמשך.

  • ב"כ המבקש: עו"ד משפחה מאירה אזרד
  • ב"כ המשיבה: עו"ד המאם חליחל

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עו"ד אלון בר עוסק ב- דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר