לקראת כינוס החירום

דילמת הגננות: ללמד את ילדי הגן על בריאת העולם?

יוזמי כנס הגננות בביתר עילית עלו לביתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי וביקשו את הכוונתו. במקביל, גורם המעורה בכינוס האירוע מסביר: מה מפחיד את הגננות? (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האם צריך ללמד ילדי גן על בריאת העולם? (צילום: שאטרסטוק)

לקראת כינוס הגננות שיתקיים בעיר ביתר עילית ביום ראשון הקרוב, במה שמכונה "המערכה על משמר החינוך הטהור", נכנס חבר וועדת הרבנים לענייני חינוך של "דגל התורה" הגאון רבי מאיר קסלר למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, זאת על מנת לקבל דברי חיזוק והדרכה.

מרן הגר"ח קנייבסקי אמר לרב קסלר כי "תפקיד הגננות לחנך כמו בכל הדורות ללא שום שינוי, ויש לעמוד על כך במלוא התוקף". מרן הגר״ח קנייבסקי נשאל מספר שאלות ע"י אישי החינוך, כשהתשובות יובאו בפני המשתתפות בכינוס.

הכינוס, שדבר קיומו פורסם לראשונה ב"כיכר השבת", נערך בהוראת גדולי התורה, ונועד "בכדי להתחזק יחדיו אל מול הסכנות בהכנסת רוחות זרות לחינוך הגיל הרך, וגודל האחריות המוטלת עליהם לעמוד כחומה בצורה אל מול כל התערבות חיצונית, שמטרתה לערב קודש בחול ולהכניס חלילה תכנים פסולים לחומר הלימודים המוגש בפני הגיל הרך".

גדולי ישראל כתבו: "ונשים צדקניות בכל דור שרו באוזני התינוקות עם לידתם, שירי ערש מלאים ברגשי קודש על אמונה במעשה בראשית ועקידת יצחק, וכל השאיפה שבנם יהיה גדול בתורה. וכך גדלו הנערים שהושרש בלבם ובמוחם כבר מינקותם, כי הקב"ה ברא את העולם בששה ימים, אשר זהו יסוד קדושת ישראל, והוטבע בדמם עקידת יצחק שמסר עצמו על קדושת השם ומעמד הר סיני".

הרבנים במעון שר התורה (צילום: נפתלי לרר)

בהמשך מתריעים ומבקשים גדולי ישראל: "ולכן יש לשים דגש בבית ובגני הילדים על נושאים אלו, ולהרבות בסיפורים מלהיבים מהתורה וחז"ל בלי הסברים ומדעים, וכפי שהנהיגו לספר פרשת שבוע, ובערבי שבתות וחגים לספר מקדושת השבת והמועדים חנוכה ופורים, ולעורר צפייה בלבבות הרכים לאותם ימים קדושים, והגם שיש ג"כ צורך לדבר על נושאים נוספים כדי להכשירם לעולם המעשה, אולם אין לעשות מזה עיקר".

בכינוס צפויים להשתתף מרנן ורבנן חברי מועצגה"ת הגרמ"ה הירש הגר"י שיינר הגר"ד כהן הגרב"מ אזרחי שליט"א וייתכן אף כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שהוזמן ע"י מארגני האירוע הביע רצונו להשתתף. כמו"כ ישתתפו חברי ועדת הרבנים לעניני חינוך הגר"מ קסלר והגר"מ ברזובסקי. וכן ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ. במהלך הכינוס תוקרן מצגת עם דבריו של מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בכנס בעניני חינוך שהתקיים בביתו בז' חשוון תשע"א וכן דבר מרנן ורבנן במיוחד לכינוס זה הגר"ח קנייבסקי הגרי"ג איידלשטיין והמשגיח הגר"ד סגל.

מה מפחיד את הגננות?

אחד ממארגני הכינוס, ממקורבי הרב מאיר קסלר, הבהיר כי "אנחנו לא נמצאים כעת במלחמה מול המחוז החרדי, להיפך, הנהלת המחוז החרדי בהובלה של מנהל המחוז איציק זהבי משתדלת ללכת לקראת הציבור החרדי ולעבוד בתיאום מלא תוך הבנה לצרכים המיוחדים של המגזר החרדי. יש הוראה ברורה מגבוה שמפקחות גנים לא תתערבנה בתכנים פדגוגיים ולימודיים כלל והמצב השתפר מאד בתחום זה כאמור בהובלתו האישית של מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, וגם אם יש בעיות בתחום זה בשוליים הן מטופלות מיידית ואין זה מעיד על הכלל".

עוד מוסיף הגורם כי "רוב המפקחות בגנים הינן נשות אברכים ואימהות לילדים בחיידרים ובנות בסמינרים וכו' וגם הן לא רוצות שילמדו את הילדים והילדות שלהן תכנים פסולים. הכנס מיועד באמת לחיזוק פנימי כאשר ברקע כל מיני שמועות על דיונים האם יש ללמד על בריאת העולם כאשר כביכול ילדים לא מבינים זאת, או האם יש ללמד פעוטות רכים סיפורים מפרשת השבוע כגון עקידת יצחק ומכירת יוסף שלכאורה מפחידים".

בנוסף, מציין הגורם "בקשות בשוליים ללמד מדעים במקום קודש, כגון הליך יצור יין בד' כוסות או על הליך יצור שמן בחנוכה, או על הליך יצור דבש בראש השנה, אמנם מדובר בתופעות שוליים ממש אך כשזה ברקע ובאטמוספרה היות ומדובר ביסודות היהדות והאמונה התמימה והיראת שמים הטהורה, אנו מחוייבים לביצור וחיזוק הבית פנימה, וכנס זה הוא מהראשונים בסדרה ומיועד כפשוטו וכשמו לחיזוק והעצמה לגננות על החשיבות המכרעת של תפקידן כמעצבות של הדור הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר