ראש הממשלה קיים את הבטחתו מלפני 15 שנה

"אם אהיה ראש ממשלה אקח אותך איתי לביקור בהודו" - כך אמר ראש נתניהו לרינה פושקרנה לפני למעלה מעשור, ובשבוע שעבר קיים את הבטחתו בביקור הרשמי בהודו (בארץ)

פושקרנה עם הזוג נתניהו ומודי (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

השפית והמסעדנית ההודית רינה פושקרנה, התלוותה בשבוע שעבר למשלחת ראש הממשלה בביקורו המוצלח בהודו כשתפקידה היה לפקח על הארוחות המוגשות לזוג נתניהו. השבוע היא סיפרה כי ראש הממשלה ורעייתו התייחסו אליה בכבוד רב בכל מהלך הביקור, ובכל מקום אליו הגיעו, לרבות תוכניות הטלוויזיה בהן התארח ראש הממשלה, הוא סיפר שהביא את השפית ההודית רינה פושקרנה, "שדרך האוכל והתרבות לימדה את הישראלים על הודו".

בראיון שהעניקה לאחר המסע סיפרה פושקרנה: "אמרתי לראש הממשלה שהוא עושה ממני גדולה, ואני בסך הכל מסעדנית קטנה, והוא אמר לי שמגיע לי הרבה כבוד ושלא אגיד על עצמי שאני קטנה. אמרתי לו בתגובה שהחלום של אימא שלי היה שאחד הילדים שלה יעשה עלייה לישראל, והיא אף פעם לא חלמה שאחד מהילדים שלה יגיע עם ראש הממשלה להודו".

פושקרנה, שלפני כחצי שנה בישלה את ארוחת הערב ההודית-צמחונית שהוגשה בבית ראש הממשלה בירושלים בעת שאירח את ראש ממשלת הודו, מודי, הייתה מעורבת במהלך כל הביקור בהכנת התבשילים שהכינו השפים המקומיים לבנימין נתניהו ולרעייתו שרה, ודאגה שבני הזוג יקבלו את המנות בדיוק כפי שהם אוהבים אותן.

"ראש הממשלה והגברת לא אוהבים כוסברה, ולגברת קשה עם הרבה תבלינים. ראש הממשלה דווקא כן אוהב תבלינים, והגברת אוהבת רוטב עגבניות", משתפת פושקרנה ומוסיפה: "הם אכלו שם בעיקר דגים, מנות צמחוניות וצ'יקן טיקה (חזה עוף בסגנון הודי), אותו הם אוהבים במיוחד. הם אהבו גם את הלחם ההודי, הנאן, ובכלל, שניהם מאוד אוהבים אוכל הודי".

עוד סיפרה השפית כי את ההזמנה לסיור בהודו היא קיבלה מראש הממשלה כבר לפני 15 שנה, כשהגיעה לסעוד יחד עם רעייתו במסעדת "קוהינור" הכשרה של פושקרנה, שפעלה עד לפני שנה במלון קראון פלאזה בירושלים. "ראש הממשלה אמר לי אז שאם יזכה בבחירות הקרובות - הוא יזמין אותי לסיור בהודו. הזכרתי לו את ההבטחה הזאת במהלך הביקור בהודו, והוא אמר לי: 'והנה, עמדתי בהבטחתי'", מספרת פושקרנה.

פושקרנה ובעלה עלו לישראל בשנת 1982, ופתחו בלונדון מיניסטור בתל אביב מסעדה צמחונית קטנה בשם "איצ'יקדנה" שהגישה אוכל רחוב הודי. לאחר מכן הקימו בכיכר דיזנגוף בתל אביב את מסעדת "טנדורי", שהגישה גם היא אוכל הודי וחלק משיחות השלום בין הישראלים, הפלסטינים והנורווגים התקיימו בה.

פושקרנה התייחסה אף לקבלת הפנים החמה לה זכו חברי המשלחת ובמיוחד ראש הממשלה "קבלת הפנים שחיכתה למשלחת הייתה מעבר למצופה, קיבלו אותנו כמו מלכים, וברחוב היו אלפי אנשים שהניפו את דגלי ישראל והודו. זה היה כמו חלום שהתגשם עבורי. בנוסף, הוזמנתי יחד עם 20 מחברי המשלחת למפגש עם הקהילה היהודית, שם הכרתי לראש הממשלה את בן הדוד שלי שמתגורר בבומבי ואחראי על בית הכנסת לקהילה היהודית ממוצא עיראקי".

השפית השוותה את הביקור האחרון לזה שהצטרפה אליו בשנת 2003, לראש הממשלה דאז אריאל שרון, לדבריה הביקור הפעם היה שונה לגמרי. "קבלת הפנים אז הייתה פחות חמה ומיוחדת מזו שהייתה הפעם", מתארת השפית. "הכימייה בין נתניהו למודי מדהימה, ומרגישים את זה". פושקרנה, שבאותו זמן הייתה בעלת מפעל לאוכל הודי מוכן שהודגש גם בטיסות, מספרת כי לא הייתה מעורבת בהכנת הארוחות של שרון כפי שהייתה מעורבת בהכנת הארוחות של הזוג נתניהו. "כמה שנים לפני הנסיעה היה מחסור באורז בסמטי בארץ, אז במהלך הביקור שרון שאל אותי אם יש לי מספיק אורז בסמטי במסעדה ואמר שעכשיו אפשר להביא כמה אורז שאני רוצה במטוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר