תיעוד מלמעלה

לוחמי האש התאמנו על חילוצים מגובה רב

לוחמי האש במחוז ירושלים ערכו אימון מיוחד באתר בנייה בלוד לנוכח האתגרים החדשים של הבנייה לגובה במחוז. הכבאים התאמנו על חילוץ ממנופים וממגדלים גבוהים (חדשות בארץ)

(צילום: אריק אבולוף כב"ה מחוז י-ם)

יחידות היל"מ של מחוז ירושלים נערכות לאתגרים המתחדשים בסביבה האורבנית, ומתאמנות ללא הפסקה, בכדי לתת מענה איכותי, מהיר ומציל חיים לכלל התרחישים במרחב העירוני והמיושב ובשטחים הפתוחים.

בשנים האחרונות, מתרחשים שינויים רבים בשיטת וצורת הבנייה במחוז ירושלים, בדגש על העיר ירושלים ובית שמש. מגדלים ובנייני רבי קומות, מתוכננים ונבנים בקצב מסחרר. נגזרת מכך, מנופים, עגורנים, ואמצעי הרמה לגובה רבים, צצים ונפרסים בכל קו הרקיע של מחוז ירושלים.

תנופת בנייה לגובה זו מתבטאת גם בעלייה בצורך לחילוץ ממנופים, ועגורנים. חילוץ של מפעילים, פועלים ואפילו ילדים ובני נוער שמטפסים על העגורנים והמנופים ונלכדים בגובה.

אי לכך, וכדי לתת מענה אופרטיבי אפקטיבי לנושא הזה, הוחלט ע"י מפקד המחוז טפסר בכיר משה סויסה להגביר את קצב האימונים והתרגילים ביחידות היל"מ של כבאות והצלה מחוז ירושלים, ולתרגל את היחידות באופן תדיר באימונים ותרגילים במתארים דומים.

בכדי לסכם את האימונים האלו, ולהגביר את השת"פ בין יחידות היל"מ במחוז, בוצע השבוע באתר אימונים בעיר לוד, אימון ותירגול מתקדם של יחידות המחוז בית שמש וירושלים יחדיו על מיתאר של מנופים, עגורנים, קונסטרוקציית במות להופעות, במות הרמה וכו.

להב יוסי אסרף מפקד יחידת היל"מ של כבאות והצלה תחנת בית שמש: "יחידות היל"מ של מחוז ירושלים, ערוכות תמיד לכלל תרחישי הייחוס בגיזרה, ומתאמנים בצורה אינטנסיבית, לכל חילוץ אפשרי, בכל מיתאר, מורכב ככל שיהיה.

כחלק מההבנה של פיקוד מחוז ירושלים בדבר הבנייה הנרחבת לגובה ברחבי המחוז, והסיכונים הנלווים לכך, הוחלט לטפל בנושא בצורה שיטתית, ע"י אימונים רבים של לוחמי האש בכיבוי חילוץ וסריקה בבניינים רבי קומות, וכן אימון רב של יחידות היל"מ המחוזיות במגוון תרחישים של חילוץ מגובה בבניינים אלו, בשלב הבנייה ובשלב האיכלוס."

"חשוב לציין את שיתוף הפעולה המצויין, בין יחידות היל"מ של התחנות, שת"פ שבסופו של יום, ברגע האמת מסייע להציל חיים רבים ולתת מענה איכותי ומקצועי לתושבי מחוז ירושלים", מסר מפקד היחידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר