"גיבור בדיבורים"

אביב גפן השתלח בליברמן: "בטוח שלא קל לך"

הסערה התקשורתית סביב הוראת שר הביטחון לאסור את השמעתו של יהונתן גפן בגל"צ נמשכת ועכשיו התגייס בנו הזמר אביב גפן ועקץ את שר הביטחון: "בטוח שלא קל לך" (אנשים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אריאל חרמוני, משה שי, פלאש 90)

הסערה סביב שירו של איש השמאל המשורר יהונתן גפן נמשכת: אמש (רביעי), יממה לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן קרא שלא לראיין ולהשמיע בגלי צה"ל את שיריו, אחרי שזה השווה בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי לחנה סנש ואנה פרנק, השיב בנו של המשורר הזמר אביב גפן בעקיצות משלו: "כל עוד אתה שר הביטחון - הנייה והשירים של אבא יכולים לישון בשקט".

"אני בטוח שלא קל לך וליבי איתך. התחלת לרדוף אחרי כבשים - אבל גם להם הפסדת", כתב גפן הבן. "כשהסקרים שלך צונחים והפאניקה עולה וכשהאג'נדה החילונית שלך נופלת בין כסאות חוק המרכולים וכשמעל הכל התדמית המאיימת שלך שעזרה לך לפרוץ בהתחלה לא מחזיקה בעידן הטראמפיזם והפכה את כושר ההרתעה שלך למיושנת רכה ורופסת".

"משפחתי כוללת שר ביטחון אחד, שראה את ביטחון ישראל למרחקים ארוכים רק עם עין אחת וניצח את ארצות ערב. הוא נחשב לגיבור בזמן שאתה גיבור רק בדיבורים וכשזה מגיע למעשים אז הדבר היחיד שהצלחת לעשות זה להיות מורשע בהכאת ילד, שזה אגב הדבר הכי קרוב לצל"ש שהגעת (אין צורך בכפיים, מירי)", כתב גפן בעוקצנות.

גפן הוסיף: "במקום להילחם בהדתה אתה נלחם בשירים, כשבניגוד למפלגות חרדיות שירים לא מרביצים חזרה. ישראל היא גם ביתנו וזה לא רק הבית שלך, של סטס ופאינה, אז תפסיקו לפרק את הפאנלים בחדר מדרגות ולקחת הביתה. אפשר להתווכח על ניסוחים מוצלחים יותר או פחות, אבל עדיין גם אם זו המנה הכי פחות טעימה היא נמצאת בתפריט של הדמוקרטיה בשני הצדדים".

"מלבד זה שאבא היה קצין בצנחנים הוא גם משורר וסאטיריקן. כן אביגדור, יש אשכרה כזאת עבודה לבקר ולעקוץ את המקום שאתה חי בו. בישראל זה (עדיין) נקרא 'חופש הביטוי', או כמו שאתה קורא לזה או יותר נכון 'מספין' את זה ל'עוכר ישראל'. חובתנו לשמור ולשמר את זכות המחאה, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם הדעה האישית שלנו. השירים של ויסוצקי ניצחו משטרים אפלים למרות שהוחרמו. אמנים כפי שאתה יודע זה קצת כמו שרי הביטחון של המילים ואנחנו שומרים שלא יחפרו לנו מנהרות חשוכות של חרמות ושתיקה".

ליברמן השיב בטוויטר לאביב גפן: "טעית, אביב גפן. אינני נלחם בשירים. אני נלחם בשקרים, אני נלחם בהשוואה בין טרוריסטית המנצלת את האיפוק של חיילי וקציני צה"ל, המגינים בחירוף נפש על כולנו, לחנה סנש הגיבורה. ואני נלחם בזילות השואה. לתפארת מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר