מאבק השבת באשדוד

'ישראל ביתנו' נגד ראש העיר יחיאל לסרי: "בואו להפגין"

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הודיע כי ימשיך לאכוף את איסור פתיחת המרכולים בשבת, וב'ישראל ביתנו' ממשיכים להלהיט את הרוחות ומבקשים מהציבור לבוא ולהפגין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההפגנה באשדוד (צילום: פלאש 90)

העיר אשדוד ממשיכה לסעור: ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הודיע אמש (רביעי) כי ימשיך לאכוף את איסור פתיחת המרכולים בשבת, וזאת בזמן שב'ישראל ביתנו' ממשיכים להלהיט את הרוחות ומבקשים מהציבור לבוא במוצאי שבת להפגין שוב.

טרם ברור האם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן יגיע שוב להפגנה, לאחר שבשבוע שעבר בחר לעורר פרובוקציה ולהגיע לחנות חזיר בעיצומה של שבת קודש.

ח"כ יוליה מלינובסקי תקפה את ראש העיר וביקשה מהתושבים להגיע להפגנה: "יחיאל לסרי רומס בגסות את זכויות החילונים באשדוד. התנהגותו סקטוריאלית ואינה יהודית בשום צורה שהיא. ישראל ביתנו תומכת בציבור הליברלי ובבעלי העסקים. אני קוראת לתושבים לבוא ולהפגין בשבת באשדוד נגד הכפייה הדתית".

אמש פרסם ראש העיר יחיאל לסרי הודעה מיוחדת לתושבי העיר בה כתב: "עירנו אשדוד הייתה ותמשיך להיות דוגמא ומופת לחיים ביחד של מגוון תושביה. אשדוד היא ביתם של חילוניים, חרדים, חובשי כיפה סרוגה ומסורתיים, של צעירים ומבוגרים, וותיקים ועולים מכל התפוצות. עיר שהרב-תרבותיות שלה הינה גם סוד עוצמתה ויופיה".

לדבריו: "למרבה הצער, ההתפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות הובילו להפרת האיזון הזה באופיה של השבת באשדוד, ואני נחוש להשיב את המצב על כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה, תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר".

"זהו מהלך ארוך ומורכב", הוסיף ראש העיר, "המחייב רגישות מיוחדת נוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני עי העיריה, מבג"צ ברמר, ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה".

"הדרך הארוכה הזו חייבת לכלול לא רק השבת הפשרות וההבנות שהיו קיימות בעבר, אלא אף ובמיוחד שהן יעמדו במבחן משפטי, שקרוב לוודאי נעמוד בפניו בעתיד", הוסיף לסרי.

ראש העיר הוסיף: "לשם כך, ועל פי החלטת בית המשפט, היה עלינו לצאת לדרך הזו על ידי אכיפה כוללת ושוויונית ברוח חוק העזר העירוני שבתוקף, ובמקביל, לשקוד על בניית מדיניות אכיפה אשר תתבסס על המצב החוקי והמשפטי הקיים, ותשקף את האיזונים הנדרשים בין כל המרכיבים העירוניים הנוגעים לצביונה של העיר, הנובעים מהחלוקה הדמוגרפית והגאוגרפית של קבוצות האוכלוסייה השונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר