"לטובת תושבי העיר"

עשרות רבנים, מורי הוראה לצד רופאים בכירים השתתפו בוועידת רפואה והלכה

בפאנל ההלכתי-רפואי הופיעו בכירי רפואה של מאוחדת שליבנו את הנושאים יחד עם בכירי הרבנים. הכינוס התקיים ביוזמת מאוחדת ובשיתוף ׳צבר רפואה׳ ומוקד ה.ר.ב שבראשות הרב קליין (בריאות, שיווקי)

הרבנים והרופאים בועידת מאוחדת. (צילום: יחצ)

עשרות רבנים, דיינים, פוסקים ומורי הוראה השתתפו השבוע בפסגה הלכתית-רפואית שהתקיימה ע"י מאוחדת בשיתוף ׳צבר רפואה׳ ומוקד ה.ר.ב. כשבראש הכנס הרב משה שאול קליין רב שכונת אור החיים בבני ברק. הוועידה התקיימה באולמי קונטיננטל בבני ברק.

במשך שעות ארוכות ישבו גדולי מורי ההוראה עם טובי הרופאים בתחום רפואה פליאטיבית ורפואה כללית ודנו בבעיות רפואיות מצויות המציבות דילמות הלכתיות וזורמות לפתחם של מורי ההוראה. הדיון המקצועי שלשמו התכנסו גדולי עולם ההלכה ובכירי עולם הרפואה - הקיף שלל נושאים הנוגעים לרפואה והלכה. הרבנים הציגו שאלות רפואיות, והרופאים, איש בתורו, חיוו את דעתם המקצועית מתוך הניסיון הרפואי שעומד לרשותם, ובכך סייעו לרבני ישראל בבואם לחרוץ פסיקה הלכתית בנושאים רפואיים המובאים לפתחם בכל יום.

בין הרבנים שהשתתפו בלטו: הרב יוסף ברוך הופנר רב ביה"ח מעייני הישועה, הרב בנימין גרבוז דיין בבית הדין של הגר״נ קרליץ, הרב משה פנחס זנדר רב מרכז תל אביב, הרב חנוך העניך קמינר אב״ד בירושלים, הרב יעקב אייכלר אב״ד בירושלים, הרב אליהו דרייפוס אב״ד בב"ב, הרב יוסף שוב אב״ד בב"ב והרב פנחס פרנקל רב משרד הבריאות.

מטעם מאוחדת השתתפו גם ד"ר יערן מרגליות וד"ר אדאמס דוד מומחים ברפואת משפחה, מנהלי השירות הרב ישראל ויזל, הרב אריה קליין, הרב ישראל בן ששון והרב יצחק וינר מנהל מרפאת ויז'ניץ.

ומטעם 'צבר רפואה': ד"ר רוני צבר המייסד והמנהל רפואי, מומחה ברפואת משפחה ורפואה פליאטיבית, ד"ר יקיר רוטנברג, מומחה באונקולוגיה עם תת התמחות בגריאטריה והנציג הלאומי של האגודה הבינלאומית לאונקולוגיה הגריאטרית וד"ר שמחה שפירא מומחה ברפואת משפחה.

את האירוע הנחה ברוב חן הרב ישראל פנחס טירנואר יו"ר מוקד ה.ר.ב. שהזמין לפני תחילתו של הפאנל הרפואי - הלכתי את מארגני הוועידה לשאת דברי ברכה.

ראשון הדוברים היה מר אלישע הוסמן מנהל מחוז מרכז במאוחדת שאמר: "זכינו לעשות כינוסים רבים עם רבנים ופוסקי הלכה בנושאים חשובים ומהותיים. היום בחרנו לעשות את האירוע בבני ברק ביחד עם פוסקי הלכה בנשיאות הגרמ"ש קליין ובשיתוף עם צבר רפואה ומוקד ה.ר.ב. כקופה הגדולה ביותר במגזר החרדי וכמי שהובילו מהפכה בשנים האחרונות אנחנו רואים הערב עוד מהלך בשרשרת המהלכים לטובת תושבי העיר".

אחריו דיבר ד"ר רוני צבר מייסד 'צבר רפואה' שאמר:" עבורי זו זכות גדולה להיות כאן הערב. צבר רפואה מעניקה טיפול רפואי בבית במצבים של מחלה מתקדמת וכאשר יש צורך בשיקום. השירותים ניתנים בכל הארץ לכל הקהילות. מאוחדת הייתה הקופה הראשונה שאפשרה ללקוחותיה את השירותים הרפואיים של צבר רפואה. כיום אנחנו מטפלים בו זמנית בכ-650 איש ומוגדרים כבית חולים בינוני בישראל".

אחריו נשא דברים מרגשים הרב שלמה הלפרין בנו של איש החסד הנודע הרה"ח ר' ישראל הלפרין ז"ל שנפטר לפני כחודש בבני ברק וזכה לקבל טיפול רפואי ואשפוז בבית מצבר רפואה עד יום פטירתו.

את המשא המרכזי נשא הגרמ"ש קליין שהודה בפתח דבריו לקופת חולים מאוחדת ולרב משה כהן "שעושה דברים גדולים לטובת תושבי העיר בני ברק ועל כך יבורכו".

הגרמ"ש קליין התייחס לנושא המרכזי שבו דנו בוועידה ואמר "הטיפול בבית הוא טיפול מאוד חשוב. אני מכיר, מעשים שבכל יום, על אנשים שנכנסו לבית חולים בעקבות מקרה קל וסיימו את החיים בגלל זיהומים שהיו בבית החולים. לכן, כששמעתי על הפעילות של צבר רפואה ואשפוז בבית החלטתי לתמוך בזה. הגיע הרב טירנואר ואמרתי לו שאני יתמוך בו אבל בתנאי שהכל יעבוד ע"פ ההלכה". בהמשך התייחס הגרמ"ש קליין למספר סוגיות הלכתיות כבדות משקל כמו טיפול בחולים סופניים וכשרות תרופות.

מנחה האירוע הרב טירנואר הודה בשם כל המשתתפים לרב משה כהן סגן מנהל מחוז מרכז במאוחדת ומנהל המגזר החרדי במחוז על הפעילויות הרבות במגזר החרדי.

כידוע, מאוחדת מובילה בשנה האחרונה מהפכה של ממש בתחום הבריאות בעיר בני ברק. מאוחדת פועלת בשיתוף פעולה מלא עם גדולי הרבנים ומקיימת קשר הדוק ורצוף עימם ועם רבני הקהילות על מנת להביא את הרפואה האיכותית ביותר לציבור הלקוחות מבלי להתפשר על ההלכה.

'צבר רפואה' מטפלת באנשים בביתם במצבים רפואיים שונים המחייבים טיפול בתנאים של אשפוז בדומה לאשפוז במוסד רפואי. קופות החולים מפנות לצבר רפואה מטופלים הזקוקים לתמיכה רפואית בזמן שהם מתמודדים עם מחלה קשה מתקדמת, ובמצבים בהם הם נדרשים לעבור תהליך שיקומי לאחר שחרורם מבית החולים. 'צבר רפואה' נוסדה לפני למעלה מעשור ע"י ד"ר רוני צבר, ובעשור הראשון לחייה ליוותה מעל 10,000 אנשים, בביתם. ב'צבר' מערך של כ-350 אנשי צוות ממגוון מקצועות הרפואה, הסיעוד והשירות הסוציאלי. עם קליטת מטופל חדש לאחת ממחלקות האשפוז בבית, מצוות לאותו אדם צוות מטפל קבוע אשר ילווה אותו ואת בני משפחתו לאורך כל התהליך. הצוות המטפל עובד בתיאום מלא ומתוך ראייה הוליסטית כוללת של צרכי המטופל.

'צבר רפואה' מקיימת שיתוף פעולה עם רבנים ובהם מוקד ה.ר.ב שבנשיאות הרב משה שאול קליין, ופועלים על מנת להתאים את הפעילות בהתאם לרוח ההלכה עבור המשפחות החפצות בכך.

חלק מהרבנים שהשתתפו בכנס.
הרב קליין נושא דברים בוועידה.
ד"ר רוני צבר, המנהל הרפואי של צבר רפואה, נואם.
אלישע הוסמן, מנהל מאוחדת מחוז מרכז, נואם.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר