אחרי שנים

הסוד הצבעוני של סוכריות סקיטלס נחשף

מה עושים באוניברסיטאות? חוקרים סוכריות. ועכשיו ברצינות, מסתבר שבזמן שאנחנו חושבים כי יש הבדל בין הכתום לאדום, כל הסוכריות בעלי טעם זהה אך צבע שונה לחלוטין (מעניין)

הכל בראש (צילום: שאטרסטוק)

כל מי שאוהב את הסוכריה האמריקנית בעלת שלל הצבעים יודע לאיזה צבע משלל הצבעים הוא מתחבר יותר, ובתוך תוכו מתפתח חלום בו תייצר החברה המתוקה חבילות המכילות רק את הצבע האהוב עליו. מסתבר שזה שטויות.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ברנדייס שבארצות הברית מגלה כי כל השנים אכלנו בשקר, ובכלל כל הטעמים זהים ומיוצרים באותו מתכון בדיוק, ורק הצבעים שונים.

החוקרים הסבירו כי הסיבה שגם אנשים אניני טעם חשים הבדלים בטעמים בין סוכריה לסוכריה היא מאחר והצבע והניחוח משתנה בין אחת לחברתה, בעוד הטעם נותר זהה, ובאופן לא מודע, המוח האנושי של כולנו גורם לנו להאמין ולהרגיש שיש הבדל בטעם.

שאטרסטוק

ד"ר דון כץ, מוביל המחקר אמר כי "כל סוכריה מיוצרת באותו אופן בדיוק, מתערובת של טעמי תפוזים, לימון, ליים, ענבים ותות. לאחר מכן עוטפים אותן בצבעי מאכל שונים ומעניקים להם ריח שונה. כך נוצרת האשליה".

לצורך המחקר, ערך כץ ניסוי - הוא אסף עשרות סטודנטים למבחן טעימות, לקח טעמים ספציפיים של הסוכריה המוכרת ועטף אותם בצבעי מאכל אחרים.

"בהתחלה נתתי לאנשים סוכריות בטעמים שתואמים את צבעה, והם ידעו לזהות נכון במידה מסוימת את הטעם", הוא מספר, "אבל ברגע שערבבתי בין הצבעים כל המשתתפים טעו ללא יוצא מהכלל. סוכריות בצבע כתום זוהו על ידם כסוכריות תפוז, אפילו שאלו היו סוכריות לימון. וזה עבד גם להפך. הם לא יכלו לעשות שום דבר לגבי זה".

ד"ר כץ טוען כי כבר בסוף שנות ה-70 החלו לעבוד עם הטריק הזה, בזמן שיוצרה סוכריית הסקיטלס הראשונה. "האנשים שם חכמים יותר מרוב האוכלוסיה כנראה, והם גילו שזול יותר לייצר סוכריות שמריחות ונראות שונה, מאשר ליצור להן טעם שונה. לסוכריות סקיטלס יש אולי ריח, צבע או מרקם שונה, אבל כולם למעשה אותו דבר בדיוק"

עיוורי צבעים כנראה הם היחידים שטועמים נכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר