מחנה לילדים דיאליזה ונפרולוגיה שעל ידי "תקוה ומרפא"

זכיתי להתלוות למסע בלתי נשכח בן שלושה ימים במסגרת המחנה אשר מאורגן על ידי "תקוה ומרפא" יחד עם 120 ילדים ואנשי צוות. יומן מסע (בריאות)

דוידי אליטוב | כיכר השבת |
יומן מסע: 120 "ילדי הדיאליזה" באילת. (באדיבות המצלם.)

המסע התחיל ביום שלישי ב-6 בבוקר במחלקת הדיאליזה בבתי החולים שערי צדק ושניידר, מקום שהותם של רוב ילדי הדיאליזה בישראל.

הילדים שהגיעו למחלקה כרגיל, אך הפעם עם מזוודות ותיקים. התרגשות וצפיה גדולה. אחת לחצי שנה הם יוצאים למסע של שאיבת כוחות להמשך המלחמה.

אז יצאנו למחנה מהאגדות וכמו באגדות הכל היה מושלם, פגשנו את הפיות שבשרביט קסמים הפכו את הכל למיוחד יותר.

איש הבידור גורי אלפי חיכה לילדים בשדה התעופה והנחה את כנס תחילת המסע.

נחישות וחיוך רחב

טיסה 049 של חברת ישראייר 120 ילדים מחופשים לדמויות דיסני, צוות רפואי, מתנדבים, ויושב ראש העמותה ר' בנימין לנגנאור שעושה ימים כלילות למען הילדים ובני משפחותיהם.

נחתנו במלון רויאל גארדן המפנק.

במלון חיכתה לכל ילד חליפה מיוחדת ואחידה. רק להניח המזוודות ומיד לצאת לטיול טרקטרונים מהנה.

בערב החלקנו יחדיו על הקרח.

לילדי הדיאליזה אסור לשתות מים והחלקה על הקרח נותנת הרגשה של רוגע ושחרור.

לסיום הערב, המשכנו לחווית אקסטרים.

בדרכנו חזרה למלון לא היה אפשר להתעלם מהגיבוש ההולך ומעצים בין הילדים אשר להם רב המשותף.

אחרי שלושה ימים מלאי פעילות החל בספורט ימי, רכיבה על גמלים, מצנחי ים, מטווח ירי וכלה במופעים.

בכל שבוע בראשון שלישי וחמישי על הילדים להתייצב לטיפולי הדיאליזה המתישים כך שפרק הזמן המקסימלי להתנתקות מהמציאות הקשה אשר נכפתה עליהם - נוצל היטב.

בליל חמישי המראנו בחזרה מאילת. משך כל הטיסה שרו הילדים בגרון ניחר את המנון המחנה בדרכם לשגרת חייהם הלא פשוטה מתוך נחישות, בתעצומה ועם חיוך רחב על הפנים. אף אחד לא יוכל עליהם.

אם גם אתם רוצים להתנדב/לתרום ולהיות חלק ממעגל הנתינה המיוחד הזה הנכם מוזמנים לפנות לדבורה אגסי מנהלת העמותה: Dvoratikva@gmail.com​