לאחר 8 שעות

טרגדיה בזוויתן: המטייל חולץ ונפטר בביה"ח

גולש הסנפלינג שנתקע אתמול בנחל זוויתן ביהודיה חולץ במסוק לאחר שעות ארוכות כשהוא מחוסר הכרה ובהיפותרמיה, הלילה נקבע מותו בבית החולים פוריה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

גבר בן 41, שנתקע בין בריכות בנחל זוויתן, אותר על ידי מתנדבים של יחידת חילוץ גולן כשהוא מחוסר הכרה ובמצב קשה. החיפושים אחר הגבר נמשכו למעלה מ-8 שעות ובסופם הגיעו ללכוד כוחות רפואה מיחידת החילוץ 669, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים פוריה בטבריה במסוק של חיל האוויר, תוך מאמצי החייאה. מותו של המטייל נקבע הלילה (ו') בבית החולים, לאחר שמאמצי ההחייאה כשלו.

מדובר באחד החילוצים המורכבים של אדם יחיד, שביצעה יחידת חילוץ בישראל. זאת בשל השילוב של החושך, המיקום, הגשם שלא פסק לרדת, המים הסוערים בנחל ועוד. ביחידה ציינו כי חלק מהמחלצים עצמם כמעט לקו בהיפותרמיה, וחלקם עוד שהו בשטח שעה ארוכה לאחר שהסתיים החילוץ בדרכם לנקודת הריכוז. עוד ציינו ביחידה את שיתוף הפעולה עם צה"ל שהוביל בסופו של דבר לחילוץ הגולש ממי הנחל.

מאז אתמול בשעות הצהריים ניסו המחלצים לאתר את הלכוד לאחר שבמשך שעות שמעו את קולו אך לא הצליחו ליצור עמו קשר עין. האירוע החל סמוך לשעה 14:00 כאשר למשטרה הגיע דיווח על גולשי סנפלינג שנקלעו למצוקה ב"נקיק השחור" בזוויתן.

הדיווח הגיע מצעיר כבן 18 חילץ את עצמו לאחר זמן קצר וחבר לצוותי החילוץ שהגיעו למקום. הוא דיווח על אדם נוסף שירד עמו, והחיפושים אחריו החלו. למקום הוזעק מסוק של יחידת החילוץ הצבאית 669, וכן כוחות משטרה נוספים, אנשי מד"א ואף פקחים של רשות הטבע והגנים.

החיפושים נערכו תחת גשם שוטף, כאשר אנשי היחידה בוססו בבוץ ובבריכות הנחל בניסיון להגיע אל הנעדר. הטמפרטורות באזור היו נמוכות מאוד לאורך כל היום והגשם לא פסק. ברשות הטבע והגנים הדגישו כי השניים נקלעו למצוקה בעת "שעשו סנפלינג תוך נטילת סיכון ובניגוד לחוק".

לאחר כ-7 שעות שמתנדבי יחידת חילוץ גולן עשו דרכם בתוואי השטח המורכב ותנאי מזג האויר הקשים הצליחו המחלצים להגיע אל המטייל (41) שאותר מחוסר הכרה. כוחות רפואה מיחידת חילוץ 669 העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית חולים פוריה בטבריה במסוק חיל האוויר.

מבית החולים נמסר לאחר הפינוי כי "למלר״ד המרכז הרפואי פדה- פוריה הגיע בדקות אלה בפינוי מוסק, המטייל שחולץ הלילה מהזויתן. בן 40 מורדם מונשם, סובל מהיפותרמיה, מצב קשה", כאמור במהלך הלילה נקבע מותו.

לדברי יוסי פרידמן, מנהל אגף הבטיחות ברשות הטבע והגנים, "פעולות החילוץ המורכבות היום בנחל זוויתן נדרשו בגלל חוסר אחריות מצד שני המטיילים שבחרו להתעלם מהנחיות הבטיחות והוראות האתר האוסרות גלישת סנפלינג בתקופה זו של השנה. הכניסה לנקיק השחור אסורה לחלוטין ומסוכנת מהראשון לנובמבר ועד חודש מאי כאשר היא מותרת מחדש רק לאחר ירידת מפלס המים, עוצמת הזרימה ועליית הטמפרטורה".

"גם בתקופת הקיץ גלישת הסנפלינג שנחשבת לאתגרית מתאפשרת רק לקבוצות מאורגנות ומודרכות בתיאום ורישום מראש. במעשיהם המטיילים סיכנו לא רק את עצמם אלא גם את כוחות החילוץ בהם פקחי רשות הטבע והגנים, שנדרשו לפעול במזג אוויר סוער וגשום במיוחד ובתנאים מורכבים", אמר פרידמן.

"אנו קוראים לציבור המטיילים לגלות אחריות ולהקפיד על כללי הבטיחות בטיולים בתקופת החורף בהם: לא להיכנס ולחצות אפיקי נחלים זורמים, לא לעמוד על גדות הנחל בזמן שיטפון, לא לטייל באתרים בהם יש סכנת החלקה, לא לקחת סיכונים מיותרים ולהקפיד על כל הנחיות הבטיחות שמצילות חיים. בכל ספק ובכלל ניתן להתייעץ עם מוקד המידע שלנו ולהתעדכן בדיווחים ובעדכונים בערוצים השונים", מזהירים ברשות הטבע והגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר