מזג אוויר סוער

העירוב נפסל בגלל השלג? כך תנהגו השבת על פי ההלכה

מזג האוויר הסוער בצפון הארץ, והשלג שירד בעיר צפת, גרם לנזק כד לעירוב המקיף את העיר צפת. נזק שלא ניתן לסדר לפני כניסת השבת. "כיכר השבת" עושה סדר הלכתי מה מותר ומה אסור (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חורף בצפת (צילום: פלאש 90 )

מזג האוויר הסוער בצפון הארץ, והשלג שירד היום (שישי) על העיר צפת גרם לנזק גדול לתשתית העירוב בעיר, נזק שלא יהיה ניתן לתקן לפני כניסת השבת. כך שהעיר צפת תהיה השבת ללא העירוב המקיף אותה.

אז מה מותר ומה אסור לטלטל השבת בעיר צפת. בשיחה עם "כיכר השבת" מסביר הגאון רבי אופיר מלכא, מבכירי הפוסקים הספרדים, כי: "לטלטל כרגיל, בין אם זה סידור, טישו או עגלות - זה אסור. זה ספק דאורייתא. יש פה ודאי בעיה של טלטול".

"אבל" מוסיף הרב: "אם יש צורך מאוד גדול, אני מדגיש מאוד גדול. דוגמא, שיש שבת חתן בבית כנסת והאשה רוצה להביא את את התינוק בעגלה, או שמוזמנים לאכול אצל ההורים. יש אפשרות אחת, יותר מומלצת, לטלטל על ידי גוי. מותר אם זה לצורך מצווה. אומרים לגוי שייקח את העגלה".

"אפשרות שנייה, והיה אין גוי, וצריכים ללכת לשבת חתן - דוגמא, ומדובר בצורך מאוד גדול, אז אפשר לצאת מהבית עם העגלה, ושניים ביחד יתפסו את העגלה, שז זה יורד ל'דרבנן', וילכו בלך לעצור בדרך, ואז זה עוד 'דרבנן', תרי דרבנן בצורך גדול - מותר".

הרב מזהיר כי גם שקיות אשפה אין להוציא מהבית, ולא לעשות זאת מתוך הרגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר