אלפים התכנסו בבית שמש

הגר"ח קנייבסקי: 'למחות בכל הכוח על הזלזול בגדולי הדור'

אלפים התכנסו בבית שמש לעצרת התעוררות - בהוראת הגר"ח קנייבסקי - בעקבות שורת האסונות ופטירת הילדים הרכים, לאחר הפגיעה של הקיצוניים במרן הרב שטיינמן זצ"ל • צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ז ברוורמן מקריא את דברי מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום תמונות: יוסי ברנפלד; צילום וידאו: אביגדור רוט)

אלפים השתתפו הערב (מוצאי שבת קודש) בעצרת התעוררות וחיזוק בעיר בית שמש שנערכה לאור האסונות הרבים בפטירת הילדים הקטנים בשורת מקרים מזעזעים, ולמען כבודם של גדולי הדור זצ"ל.

העצרת נערכה בראשות כ"ק האדמו"ר מלעלוב, חבר המועצת הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ועשרות מרבני העיר בית שמש.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, הורה לגאון רבי נתן קופשיץ מרבני העיר לקיים את העצרת, זאת בשל האסונות בהם נפטרו ילדים רכים, וכן לאור הפגיעה במנהיג הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל על ידי קיצוני העיר.

מדברי הגרב"מ אזרחי בעצרת (צילום: אביגדור רוט)

במהלך העצרת הקריא הגאון רבי זליג ברוורמן את דבריו של מרן הגר"ח קנייבסקי שאמר כי "אמרו חז"ל בשבת קי"ט ב', 'לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה ת"ח', עוד אמרו חז"ל בשבת נ"ד דברים נוראים על מי שאפשר לו למחות ולא מוחה ועל זקנים שלא מיחו בשרים, עוד אמרו בברכות י"ט 'שאני צורבא מרבנן דקודשא בריך הוא תבע ביקריה, כל המספר אחר מיתתן של ת"ח נופל בגיהנום'.

"לכן חייבים להתאסף למחות בכל כח על זלזול תלמידי חכמים גדולי הדור, כי היכי דלא נתפס ח"ו בעוונם, ועלינו להתחזק מאד מדה כנגד מדה בכבוד התורה ולכבד ת"ח מאד, ולא לדבר ח"ו בגנותם, ובעזרת השי"ת וברחמיו המרובים יסיר חרון אף ויאמר לצרותינו די ונזכה בקרוב לגאולה השלמה בב"א".

את הנאום המרכזי נשא הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן שר התורה, שדיבר על הנהגתו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל, וכאב בקול בוכים את הזלזול והפגיעה מצד אותם שוליים קיצונים.

הגר"י קולדצקי ציין סיפורים ומעשיות מזלזול בגדולי ישראל אחרים בדורות קודמים כגון הסטייפלער, החזון איש, הגר"מ פיינשטיין ועל האסונות שהגיעו בעקבותם.

מדברי הגר"י קולדצקי בעצרת (צילום: אביגדור רוט)

"גדולי ישראל לא מבינים, אבל הם כן, אההה?!...", תהה הרב קולדצקי והוסיף כי "צריך להתפלל שיחזרו בתשובה".

במהלך דבריו, דיבר הרב קולדצקי על מנהיג הדור זצ"ל וסיפר כי בעל ה'איילת השחר' כיבד את מרן הרב אלישיב שהיה יותר מבוגר ממנו שהוא ינהיג את הדור. "אני יודע עדות, עד ראיה סיפר לי, שהרב שך כשהיה חלש שלח לרב אלישיב שישתדל לשכנע את מרן בעל איילת השחר שיצטרף להנהיג את הדור. הוא אמר אני לא ישן בלילה מפחד מי ינהיג את הדור".

"נכון, הרב אלישיב הנהיג את הדור והוא רצה שזה יהיה ביחד", המשיך הרב קולדצקי, "את כל השאלות הכי קשות רבינו הרב אלישיב היה שולח לבני ברק ואמר: 'שמה זה בית המקדש', ו'איילת השחר הוא היחיד בדור שכל מעשיו הם לשם שמיים, בלי שום נגיעות, יחיד בדור, השכינה עליו'. כל השאלות הקשות הוא שלח אליו".

(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)
(צילום: יוסי ברנפלד)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר