בעקבות סערת השיר

יהונתן גפן התנצל: "טעיתי, מתנצל בכל ליבי"

לאחר שעורר סערה בתקשורת ואת זעמו של ליברמן המשורר יהונתן גפן התנצל על השוואתו בין עהאד תמימי לאנה פרנק ואמר "זו הייתה טעות ואני מתנצל עליה בכל ליבי" (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יונתן גפן (צילום: אסי כהן ואורי דוידוביץ' - ynet)

לאחר הסערה שעוררו דבריו בשבוע שעבר התנצל אמש (מוצ"ש) המשורר יהונתן גפן על השוואתו בין הנערה הפלסטינית שהכתה חייל צה"ל, אעהד תמימי, לאנה פרנק וחנה סנש. "זאת הייתה טעות ואני מתנצל עליה בעיקר בפני כל מי שזה פגע בו אישית", כך אמר גפן בהופעתו בפתח תקווה.

גפן הוסיף כי "רציתי להראות שכמו שאנחנו עסוקים בלברוא לעצמנו גיבורים לאומיים - מטרופלדור ועד משה דיין - מותר לפלסטינים לברוא לעצמם גיבורים. הטעות שעשיתי היא ששירבבתי לרשימה את חנה ואת אנה, שאין כמוני מעריץ אותן. עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה - זו הייתה טעות ואני מתנצל עליה בכל ליבי".

על פי הדיווח ב-ynet, כאשר נשאל מהקהל מדוע הוא לא התנצל בתקשורת השיב: "אמצעי התקשורת זה זבל, הם מחפשים רכילות כדי לעשות ממני אידיוט. שבוע הייתי במצור, לא אכלתי שבוע. אין לי עניין להיפתח בפני התקשורת כי הם תמיד יעוותו את זה, מכיוון שהם מחפשים סנסציה ורכילות".

הצופה הקשתה על גפן, ושאלה מדוע ההתנצלות נעשית בפורום סגור. "אתכם אני אוהב, אותם אני שונא", השיב גפן והרחיב, "ברגע שליברמן מחרים אותי, שאנשים אומרים שאני שיכור זקן, שכולם מחרימים אותי, שיש תנועה שלמה של אנשים כמו מאיר ויזלטיר המשורר ש-70 שנה לא כתב שיר טוב, יש שני דברים לעשות: א' - להביא את הכיבוש בחזרה לכותרות כי אנחנו 50 שנה כובשים עם אחר לעזאזל. דבר שני רציתי להראות שכמו שאנחנו עסוקים בלברוא לעצמנו גיבורים לאומיים - מטרומפלדור ועד משה דיין - גם לפלסטיני מותר לברוא גיבורי תרבות משלהם. היום, ביום השואה הבינלאומי, אני יכול להגיד לך - זאת הייתה טעות ואני מתנצל עליה בעיקר בפני כל מי שפגע בו אישית".

בתגובה להתנצלות גפן, אמר שר הביטחון ליברמן כי "מודה ועוזב ירוחם".

כזכור, בשבוע שעבר פרסם גפן בחשבון האינסטגרם שלו שיר קצרצר ובו הוא משווה בין עאהד תמימי, הנערה שסטרה לקצין צה"ל, לאנה פרנק, לחנה סנש ולז'אן דארק. גפן העלה את תמונתה של תמימי בצירוף השיר.

בעקבות ההתבטאות של גפן, הורה השר אביגדור ליברמן למפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ שלא לראיין את המשורר או להשמיע את שיריו, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר כי אין זה בסמכותו של השר להתערב בתכנים של התחנה הצבאית.

תמימי בת ה-17 תועדה כשהיא הכתה חייל צה"ל בחודש שעבר ונעצרה. כעת היא מואשמת בתקיפת קצין וחייל צה"ל ומעצרה הוארך בשבוע האחרון עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר