ההקלטות חשפו

יולי אדלשטיין נגד נתניהו: "התנהלות בעייתית"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוקלט במהלך פגישה עם בכירים מהציונות הדתית כשהוא מתבטא נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד 'הליכוד', שאת מחציתה היה רוצה לראות בבית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הנחשב לאחד מבכירי 'הליכוד' - המוביל בפריימריז המפלגתי, הוקלט בביקורת נדירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיעתו, סיעת הליכוד.

בהקלטות שפורסמו הבוקר (ראשון) על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן', נשמע אדלשטיין אומר: "יכול להיות שהאמירה של טראמפ, שאם יירה במישהו בשדרה החמישית זה רק יוסיף לו קולות, השפיעה על נתניהו".

במהלך פגישה עם בכירים מהציונות הדתית אמר אדלשטיין: "במקום לקום כמו שהיה לפני שבועיים בהרמת הכוסית ולדבר כמו ראש ממשלה, הוא החליט לדבר על המשטרה ועל משה נוסבאום, זה חבל".

לדבריו: "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית... כשנתניהו מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו, יש כבוד. ברגע שזה הופך ל'אתם חמוצים' – אז מתחיל כל הבלגן. חבל שזה ככה".

לדבריו, נתניהו חש תסכול מיחסה של התקשורת בישראל כלפי הישגיו בתחום החוץ: "התסכול שלו בנושא של יחסי החוץ של מדינת ישראל... דברים שקורים מחוץ למדינת ישראל לא מעניינים אף אחד, אלא אם זה נאום נתניהו בקונגרס או באו"ם. כשאתה נמצא בפנים ואתה רואה מה שאתה עשית ואת ההישגים ואת התגובות, אתה אומר 'תראו, עושים דברים גדולים למדינת ישראל'. אז הוא במובן הזה השתגע, כי הוא דמות בינלאומית מאוד פופולרית".

אדלשטיין תקף את סיעתו, הליכוד, והתבטא כי "היה שמח לראות חצי מחברי הסיעה בבית". לדבריו: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא הייתי שמח לראות בכנסת. אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה".

יו"ר הכנסת התייחס לבחירתו של טראמפ בארה"ב והעובדה שרשי המדינה בישראל לא מתפקדים נכון גורמת לנזק: "אני טוען, וזה משהו שאני לא יכול להגיד בפומבי - אנחנו זכינו. טראמפ מצפצף על המערכת ולכן אמר מה שאמר. עוד באותו הערב היינו צריכים להיפגש נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ שאין לנו ויו"ר הכנסת ולומר - בואו נראה מי עומד מול מי. לא הייתה עבודת מטה מסודרת כי שר חוץ אין, ראש הממשלה לא מדבר עם נשיא המדינה והנשיא לא מדבר עם ראש הממשלה. אילו הייתה עבודת מטה כזו היינו יכולים להתקדם יותר טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר