ממוות לחיים

נס גלוי: "לאה, לאה", קראה האם - והבת התעוררה

לפני שבוע התמוטטה בבית הספר לאה ספארין, נכדתם של האדמו"רים ממישקולץ וקאמרנא. מצבה היה אנוש והרופאים לא נתנו סיכוי לחייה, אך היום היא צפויה... להשתחרר מבית החולים • אביה מתאר ל"כיכר השבת" את הנס הגדול (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ממוות לחיים: ר' חיים יעקב ספארין, בנו של האדמו"ר מקאמרנא וחתנו של האדמו"ר ממישקולץ, לא ישכח לעולם את יום שני שעבר, בעת שהתפלל שחרית בבית הכנסת - תפילה שהופרעה על ידי קריאה דחופה: "קרה משהו לבת שלך בבית הספר", נאמר לו.

• בני ברק: ילדה בת שמונה לקתה בדום לב; מצבה אנוש

בתוך שניות הוא הבין כי המצב חמור ביותר. בתו לאה בת ה-8 הובהלה מבית הספר 'בעלזא' אל בית החולים מעייני הישועה תוך מאמצי החייאה ממושכים של מתנדבי ארגוני הרפואה.

רק לאחר כמחצית השעה, במהלכה הצוות הרפואי בבית החולים לא התייאש והתמיד בפעולות ההחייאה, שבה אליה הכרתה, אך מצבה האנוש הוביל להחלטה להעביר אותה לבית החולים שיבא שבתל השומר.

בהמשך היא הועברה לבית החולים לילדים 'שניידר', כשהרופאים לא נותנים סיכוי של ממש לחייה. אך ביום חמישי האחרון חל מפנה דרמטי לטובה, "נס אמיתי", כפי שמספר אביה הנרגש של לאה ל"כיכר השבת".

"אשתי היתה לידה, קראה לה שוב ושוב לאה ('לייאי', בהברה חסידית), כמו שעשתה כל הזמן, ופתאום, באחת הפעמים, הילדה שלנו פותחת את העיניים. מפה והלאה התחילה התאוששות הדרגתית ומהירה".

"היתה התרגשות אדירה שלא שייך לתאר, בעיקר כי הרופאים ממש לא נתנו לה סיכוי. בשבת היא כבר שוחררה מטיפול נמרץ והיום אמרו לנו שהיא כנראה כבר יכולה להשתחרר מבית החולים לבית שלה".

ר' חיים יעקב מוסיף: "היא לא היתה חולנית, בלי שום מום מולד, רגילה לכל דבר, ופתאום מצב שהיה צריך להילחם על החיים שלה כמו שעשו ב'מעייני הישועה'. ולחשוב שכל זה קרה מול העיניים של החברות שלה בבית הספר, בכיתה ב. גם הן וגם המורות נכנסו להיסטריה כשראו שהתמוטטה, הן צעקו ובכו".

החייאה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"בימים שעברו מאז", ממשיך ומספר אביה ההמום, "החברות קיבלו קבלות טובות לזכותה ולרפואתה, ושלחו מכתבים מרגשים. אבא שליט"א (האדמו"ר מקאמרנא. א.ר.) 'הפך עולמות' בשביל החיים של הנכדה שלו. בין היתר הוא נסע ל'בית החיים' בבני ברק, לציון קבריהם של האדמו"ר מוויז'ניץ, החזון איש, הרב שך והרב שטיינמן, ובכה עליה".

כאמור, עכשיו לאה בת ה-8 כבר בהכרה מלאה, "זוכרת כל מה שקרה", כדברי האב, מדברת, ומתאוששת גם מבחינה נוירולוגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר