בעקבות הגשמים

הגר"ד לאו: ניתן להפסיק את תפילת "ועננו"

הרב הראשי הגר"ד לאו, הורה בעקבות גשמי הברכה בשבוע האחרון כי על שליחי הציבור להפסיק לומר את התפילה למען ירידת הגשמים: "ברוך השם זכינו ושערי שמים נפתחו" (חרדים)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, יצא בהנחיה לציבור בעניין המשך אמירת תפילת הגשמים בעקבות ירידת הגשמים בעת האחרונה.

"ב"ה זכינו ושערי שמים נפתחו ולכן יש להבדיל בין תפילת שליח הציבור לבין תפילת היחיד. על שליח הציבור להפסיק לומר תפילת "ועננו". אבל היחיד רשאי להמשיך כל עוד צריכים לגשמים. וככל בקשה פרטית שניתן לאומרה בשומע תפילה", פוסק הרב לאו.

"אשר על כן, מכאן ואילך הציבור כבר לא יאמר את התפילה המיוחדת כנגד עצירת גשמים, ויכוונו בבקשתם בעת אמירת ברכת "ברך עלינו", והקב"ה ימשיך לשמוע לתפילותינו ויזכנו בגשמי ברכה", מסיים הרב.

רשות המים הודיעה עם צאת השבת כי מפלס הכינרת עלה ביממה ב-9 סנטימטרים. ברשות המים ציינו כי המפלס עמד הבוקר על 214.01- מטרים, ומתחילת המערכת החורפית ביום חמישי נרשמה עלייה של 15 ס"מ במפלס המים. יצוין כי שיאנית הגשם של הסערה האחרונה היא נתניה עם 95 מ"מ.

כמויות המשקעים שנמדדו בחברת "מטאו-טק" ב-24 השעות שקדמו לשעה 12:00 היום בצהריים: בצפון רמת הגולן (אורטל) 14 מ"מ, במרכז רמת הגולן (קדמת צבי) 14 מ"מ, בעמק החולה (שמיר) 10 מ"מ, בגליל העליון (דלתון) 16 מ"מ, בגליל העליון המערבי (מעלות) 10 מ"מ, בכינרת (גינוסר) 23 מ"מ, בגליל התחתון (איכסל) 22 מ"מ, בעמק יזרעאל (נהלל) 22 מ"מ, בעכו 9 מ"מ, במפרץ חיפה 5 מ"מ, בזיכרון יעקב 29 מ"מ, ברעננה 22 מ"מ, בתל אביב 19 מ"מ, בראשון לציון 23 מ"מ, באשקלון 20 מ"מ, בירושלים 29 מ"מ, בבאר שבע 7 מ"מ, בערד 7 מ"מ וברמת נגב 7 מ"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר