טור חובה

היזהרו בוואטסאפ'כם // עו"ד יוסף ויצמן

אילן, העובד בסניף של חברת קפה בבני ברק, רק ביקש לו כמה שעות מנוחה בגלל השפעת - אך השמועות בוואטסאפ על סגירת העסק, איימו לחסל את חייו של האיש • טור (ברשת)

יוסף ויצמן, עו"ד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ברחוב ראשי בבני ברק, שוכן לו לבטח סניף של חברת קפה ידועה. המקום משמש לעבודתו של אילן, שמתפרנס לו בכבוד.

אילן אוהב את העבודה, העבודה אוהבת אותו. כולו תפילה שכך ימשכו הדברים לעד. אילן איש חרוץ, דואג תמיד לפתוח את העבודה בשעות הבוקר המוקדמות, לעולם לא איחר או חיסר מעבודתו.

יום חורפי אחד, אילן חלה בשפעת קלה. אירוע שגרתי למדי בימי החורף. אילן התקשה לקום באותו בוקר ממיטתו, עשה לעצמו את האיזונים המוכרים לכל בעל עסק, והחליט להישאר במיטתו אחר כבוד. הבריאות לפני הכל - כך חשב לו אילן, ובצדק!

אילן עשה ניסיונות כושלים להביא במקומו את העובדים של משמרת אחר-הצהריים ולכן החנות נשארה סגורה באותו בוקר אכזרי.

מדוע אכזרי? אז כך:

עובר אורח קבוע, נהג לשתות את קפה הבוקר שלו בתענוג רב בסניף הקפה של אילן. כך היה גם באותו הבוקר, רק שלצערו הרב הסניף היה סגור בשל מחלתו של אילן. עמד שם עובר האורח וסירב להאמין שימנע ממנו התענוג היומי וחשב בליבו אולי הסניף יפתח בעוד דקות ספורות, ולכן בחר להמתין.

לצידו חלף לקוח נוסף, ושאל את חברו מדוע הסניף סגור? כך התפתח לו שיח עם שלושה או ארבעה לקוחות קבועים, בשעה שאחד מהם פלט שלא לתומו: "ידעתי שהכל בועה ושאילן עוד יסגור את החנות יום אחד!".

כך הדברים יצאו לאוויר העולם בחוסר אחריות, בשעה שהלקוחות הנוספים שעברו שם, כבר ידעו שהסניף נסגר בשל קריסה של הרשת וחובות עתק של אילן שברח מהארץ מפחד הנושים והשכירות היקרה ועוד דמיונות רבים כנהוג במקומותינו.

בחור צעיר ונמרץ שעבר במקום צילם את סניף הקפה כשהוא סגור ולצידו אנשים רבים ויצא בכותרת דרמטית: "כצפוי סניף הקפה במרכז העיר נסגר בשל חובות עתק".

ההודעה נשלחה לקבוצת הוואטסאפ של תושבי בני ברק, המשיכה לקבוצה של בעלי העסקים בבני ברק, נחתה בהמשך גם בקבוצת סוחרים גדולה, והוצפה גם בקבוצה של נותני שירותי מטבע בעיר.

ספקים וסוחרים רבים נכנסו ללחץ מטורף, יש אשראי בנקאי לאילן, יש לו תשלומים לספקים, אפילו בעל החנות שקיבל באמצעות הוואטסאפ את ההודעה נכנס ללחץ היסטרי והזדרז לבוא לבית העסק, להציל את המצב הקשה אליו נקלע, לכאורה.

בשעות הצהריים המאוחרות, קם לו אילן לתומו, והנה הוא רואה 60 שיחות שלא נענו. אילן היה בטוח שקרה אסון. בשיחה הראשונה שאילן ענה היה על הקו מנהל הבנק שהודיע לו שאין מה לחשוש, כי הוא עצר לו את כל השקים שלא יחמיר את מצבו. אילן לא הבין על מה המהומה. לשאלתו התמימה ענה המנהל, די אילן. זה כבר יצא, כולם יודעים! אל תהיה פושט רגל שקרן. בוא תצא גדול ונראה איך יוצאים מהסיפור בכבוד.

אילן היה בטוח שמדובר בהזיות בתוך חלום. תופעה נדירה של השפעת. אך צביטה נחושה ביד הזכירה שלו שיש חיים אחרי השפעת, ויש בעיה כל שהיא שיש לטפל בה. עם קבלת הטלפונים הרבים הבין אילן מה קרה, מהם ההשלכות הלא רפואיות של השפעת הקלה - שהשפעתה חמורה.

תוך חצי שעה וחרף השפעת, התייצב אילן בחנותו, אנרגטי וחדור מוטיבציה להתחיל בשגרת יומו המאוחרת. מפעם לפעם נכנסו לקוחות לשאול אם הוא בא להוציא את הרהיטים בהובלה, ולא האמינו לראות את מכונת הקפה פועלת, הכריכים המסודרים ושהכל שיגרתי למדי מלבד הרכילות הזולה.

חודש ימים לקח לאילן להתאושש מחצי הבוקר עם השפעת. האשראי שלו נעצר, ספקים סרבו לתת לו סחורה והכל בשל כמה הודעות מטופשות של אנשים קטנים וחסרי אחריות שצמאים לניוז באשר הוא.

לצערי, מידי יום אני עוסק ומייצג בעלי עסקים שקרסו. לעיתים קריסה כלכלית מביאה גם לקריסה משפחתית עם השלכות ארוכות טווח!

חכמים, היזהרו נא במקלדת שבטלפון הנייד שברשותכם. זה גם כלי רצח. אם לא פיזי, ודאי כלכלי!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר