סייר בעוטף עזה

שליחו של טראמפ זעם על חמאס - והותקף: "אתה מגבה את הטרור הישראלי"

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, יצא בכעס ממנהרת הטרור שחפר חמאס בדרום, תקף את ארגון הטרור - והותקף בחזרה: "מגבה את הטרור של ישראל" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסיור בדרום (צילומים: מתאם הפעולות בשטחים)

שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שתקף את חמאס לאחר שנכנס למנהרת טרור שלו שנחשפה באחרונה, מותקף היום (שני) בעקבות כך על ידי ארגון הטרור.

"חמאס מבזבז משאבים על מנהרות ורקטות לתקיפת ישראל במקום לסייע לתושבי עזה", צייץ מקורבו היהודי של טראמפ בתום הסיור המיוחד, והוסיף: "חמאס מפיץ רטוריקת שנאה ומזין את מעגל האלימות. עזה ראויה ליותר מזה!". ציוצו זה זכה לריטווט - ציוץ מחדש - על ידי החשבון הרשמי של הבית הלבן.

בתגובה, מפרסם היום חמאס הודעה בה נאמר: "התבטאויות גרינבלט עוינות. דבריו נועדו לכסות על פשעי הכיבוש ועל תפקיד הממשל האמריקני העומד מאחורי האלימות והטרור של ישראל נגד רצועת עזה".

בתוך מנהרת הטרור

כאמור, השליח האמריקני למזרח התיכון, שסייר אתמול בליווי מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, עמד עמו מקרוב על חשיפת המנהרות החדשות שחדרו לשטח ישראל ועל הסוגיות ההומניטריות ברצועת עזה.

בהמשך הוא תיאר: "ביקרתי באזור שמסביב לרצועת עזה וקיבלתי תדריך ביטחוני מקיף. אני זועם על כך שחמאס ממשיך בפעילות הטרור לרבות חפירת מנהרות. פעולות כאלה מראות שחמאס ממשיך לנצל את תושבי עזה ולאיים על היציבות באזור. לכל המדינות והמוסדות שתורמים לעזה להשתתף בסיור כמו זה שבו הייתי היום. עלינו לעבוד ביחד כדי לסייע לתושבי עזה ולשפר את הביטחון של ישראל ומצרים".

"אני קורא שוב לחמאס להחזיר את החיילים הישראלים הדר גולדין ואורון שאול. אני גם קורא לחמאס לשחרר את האזרחים הישראלים אברהם מנגיסטו, הישאם אל סייד וחומה איברהים אבו גאנימה. זה נושא הומניטרי ועל חמאס לשחרר את השבויים", חרץ גרינבלט.

השליח האמריקני המשיך את סדר יומו בישראל, נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן צייץ: "הייתה פגישה פורה עם נתניהו ויועציו הבכירים, בנושא תהליך השלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר