ירח נדיר במיוחד

מחרתיים, לפנות בוקר: "סופר-ירח, כחול, דם"

שלוש תופעות אסטרונומיות יופיעו יחדיו בירח שייראה לאחר עלות השחר ביום רביעי הקרוב, במחזה שהופיע לאחרונה בשנת ה' אלפים תרכ"ד - לפני 152 שנים (מעניין, חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בין אם אתם חובבי אסטרונומיה ובין אם לא, אם תקומו ביום רביעי הקרוב מעט לאחר עלות השחר, תזכו ליהנות ממראה יוצא דופן ומרהיב במיוחד.

בשעה 5:51 בבוקר, בערך, יתרחשו שלוש תופעות אסטרונומיות שונות, בו זמנית, ויגרמו לירח להיראות גדול במיוחד ובצבע אדמדם, במה שמכונה בידי האסטרונומים "סופר-ירח, כחול, דם".

לכל אחד מהמונחים ישנה משמעות משלה: "סופר-ירח" זו תופעה בה ירח מלא נמצא בנקודה הקרובה ביותר האפשרית שלו לכדור הארץ ובשל כך נראה גדול במיוחד. בנקודה הזו הירח גם נראה יותר בהיר מבלילה רגיל, ב־14 אחוזים.

"ירח דם" זו תופעה בה הירח נראה אדמדם בגלל מיקומו מאחורי כדור הארץ, כך שהוא לא מקבל אור ישירות מהארץ אלא נמצא בליקוי, ובשל כך מקבל גוון אדמדם.

"ירח כחול" זו תופעה שלא מתייחסת לצבעו של הירח, אלא למצב בו הירח נמצא במצב של ירח מלא פעמיים בחודש, דבר הקורה אחת לשלוש שנים.

הירח הבלתי שגרתי יופיע כאמור לפנות בוקר ביום רביעי הקרוב, ואף שהוא ייראה הכי טוב ביבשת אמריקה, גם בישראל, ניתן יהיה ליהנות ממנו במשך כשעה ורבע.

יצויין, כי השילוב של שלוש התופעות האסטרונומיות המתוארות, "סופר-ירח, כחול, דם", לא קרה זה 152 שנה. בפעם האחרונה הוא תועד בשנת ה' אלפים תרכ"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר