בהידור ובכבוד: חנוכת המקווה החדש בחדרה

המקווה החדש והמפואר בשכונת נווה חיים בעיר חדרה נפתח לאחר שנים ארוכות בהן המקווה לא היה ראוי לשימוש והתושבים נאלצו להדיר רגליהם. הרב בן ציון מוצפי קבע מזוזות במקווה (חרדים, שיווקי)

חנוכת המקווה החדש בחדרה. (צילום: יחצ)

לא בכל יום ניתן לראות באמצע היום את תושבי שכונת נווה חיים בעיר חדרה, יוצאים לבושים בבגדי חג ומוקפים סביב מבנה חדש. אבל השבוע זה קרה.

כל התושבים, חרדים, דתיים ומסורתיים כאחד לבשו חג לרגל המאורע המרגש לו התפללו והמתינו כבר שנים רבות: פתיחת מקווה רחב ממדים חדש ומפואר, כיאה וכראוי להתרחבות קהל יראי ה' בעיר.

זה שנים רבות שמקום המקווה החדש, הפך לנטוש ועזוב - ממקווה מקומי נהיה הוא מבנה ישן ומוזנח שנותר על מתכונתו מהיווסדו, ולא היה בה כל פעילות. בחלוף הזמנים, התרגלו ציבור גדול להרחיק נדוד ולחזר אחר יישובים ושכונות סמוכים בכדי להיטהר, אך בשנים האחרונות, גדל ב"ה הציבור בשכונה והתקרב אל היהדות, וזעקת התושבים עלתה שוב ושוב.

ארגון "טהרת הבית" נטל על עצמו את המשימה הקשה והמורכבת, ובסכומים אדירים עמל זה שנה תמימה לחדש ולכונן מקווה רחב ידיים חדש ומפואר. בשעה טובה ומוצלחת, בשבוע האחרון בירכו בארגון "טהרת הבית" על המוגמר ובמעמד רבני ואיש הציבור, יחד עם כל תושבי העיר, חנכו את המקווה החדש שנפתח לפעילות.

את המקווה החדש חנכו באירוע מרגש ומיוחד נשיא ארגון "טהרת הבית" הרב בן ציון מוצפי, רב העיר חדרה אשר מסור בכל ליבו ומאודו עבור הקמת המקוואות, הרב שמעון ביטון, ראש מוסדות "אדרת אליהו" הרב ישראל מאיר ביטון, הרב אבשלום סויסה רב שכונת ברנדס בחדרה, ראש העיר חדרה צביקה נודלמן ועוד רבנים נכבדים ואישי ציבור נוספים.

לאחר קביעת המזוזות ודברי ברכה הרב בן ציון מוצפי ורב העיר חדרה, סיירו הרבנים במקווה המהודר וחזו בכל החומרות וההידורים שהונהגו במבנה המקווה במחשבה תחילה. כל הרבנים והמשתתפים הודו ושיבחו את ארגון "טהרת הבית" אשר רואה כחלק בלתי נפרד בהקמת מקוואות אלו לפאר ולרומם בית ה' בהידור ובכבוד למצווה נעלית זו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר