החביאה בבגדיה יהלומים בשווי חצי מיליון שקלים ונעצרה

קו מוסקבה-תל אביב עולה לכותרות יותר מדי פעמים בשל אותם מבריחים שמנסים להבריח יהלומים יוקרתיים מרוסיה לישראל, ובחזרה. העונש המירבי - 7 שנות מאסר (מעניין)

היהלומים שנמצאו (צילום: צילום מסך מיוטיוב)

בזכות עירנותם של קציני משרד הפנים ברוסיה נמנעה הברחת ענק של יהלומים מרוסיה לישראל, האשה, תושבת מוסקבה שהגיעה לנמל התעופה דומודדובו שבעיר, במטרה לעלות על טיסה ישירה לתל אביב עוכבה לבדיקה, ובבגדיה נמצאו יהלומים מלוטשים במשקל של כמעט 437 קראט, ערכם של היהלומים מוערך בשמונה מיליון רובל, שהם כחצי מיליון שקל.

האשה שנתפסה עומדת כעת להישפט על ניסיון ההברחה שכשל, כשהוצאת יהלומים למדינה אחרת נחשבת לעבירה פלילית חמורה ברוסיה, ומוגדרת "הברחה של סחורות אסטרטגיות ומשאבים או ערכים תרבותיים". וייתכן ויגזרו עליה תשלום קנס מרבי על הברחות ע"ס מיליון רובל (כ-60 אלף שקל) ושבע שנות מאסר בפועל.

מסתבר, שזאת לא הפעם הראשונה שהרשויות במוסקבה עוצרים מבריחי יהלומים לישראל וממנה, כשרק לפני חודש וחצי עצרו עובדי המכס בנמל התעופה הבינלאומי של מוסקבה, שרמטייבו, אזרחית ישראלית בת 66 שהגיעה בטיסה מתל אביב, בחשד שהבריחה זוג עגילי יהלום במשקל 9.47 קראט ובשווי 28.5 מליון רובל (כחצי מליון דולר). האישה הייתה צריכה להצהיר על העגילים ולשלם עליהם מכס בגובה כ-110 אלף דולר. היא טענה שמדובר בעגילים ששייכים לה ושהגיעה לאירוע חגיגי והתכוונה לענוד אותם.
כמו כן, בחודש אוגוסט האחרון עצרו רשויות המכס במוסקבה ישראלי-רוסי בן 58, שניסה להבריח יהלומים בשווי כ-850 אלף שקל, בטיסה מדומודדובו לתל אביב. בתיקו נמצאה שקית פלסטיק ובה יהלומים בצורות שונות שמשקלם נע בין 1.1 ל-3.1 קראט בחיתוכים שונים: נסיכה, לב, בריליאנט, אוואלי ואמראלד. בחקירתו טען, שקנה את היהלומים בחנויות משכון ברחבי מוסקבה והם נועדו למתנות לקרובי משפחתו. בפשיטה על דירתו במוסקבה נמצאו 340 אלף דולרים במזומן מוחבאים בתנור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר