תיק 1803

ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, יחזור לעבודתו

במשטרה הגיעו להסכמה עם ראש העיר והתירו לו לאחר חודשיים לחזור לעבודתו בעירייה עם מעט מגבלות הקשורות לוועדה לתכנון. מקורביו: "הוא שמח לחזור לעבודתו" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דב צור בבית המשפט (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

התמוססות התיק נגד ביטן? ראש העיר ראשון לציון דב צור, שנעצר לפני כחודשיים בחשד לעבירות שוחד במסגרת חקירת תיק 1803, ישוב לעבודתו בעוד יומיים. על צור ייאסר להשתתף בחודשיים הקרובים בדיוני ועדת תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון ובוועדת מכרזים. "הוא שמח לחזור לעבודתו", אמרו מקורביו של צור.

צור, אחד המעורבים בחשד לשחיתות בעיר, הורחק מיד לאחר מעצרו למשך כ-45 ימים מהעירייה. צור הכחיש לאורך כל הדרך את החשדות נגדו וטען כי לא ביצע עבירה.

כעת, בעקבות משא ומתן שניהלו פרקליטיו, עורכי הדין גיורא אדרת וטל שפירא, הסכימו ביאח"ה כי צור ישוב לעבודתו בעירייה. הפרקליטים, בהם גם עו"ד יפעת מנור-נהרי, מסרו בתגובה כי "יש לברך על חזרתו של ראש העיר לעירייה להמשך פעילותו הציבורית החשובה. כל פעולותיו של ראש העיר נעשו כשטובת העיר ותושביה עומדת לנגד עיניו ואנו משוכנעים כי ממצאי החקירה יעלו מסקנה דומה".

מקורביו של צור אמרו: "הוא שמח לחזור לעבודה מלאה בתפקידו כראש העיר. יתרת ההגבלות המועטה שנותרה נעשתה בהסכמה וגם היא תבוא לסיומה בעוד שבועות ספורים. כמו שנאמר מתחילת החקירה, דב צור מקווה שחקירת המשטרה תמוצה במהירות האפשרית על מנת שתוסר כל עננה לגבי התנהלותו".

במקביל יו"ר הקואליציה לשעבר, חבר הכנסת דוד ביטן ממשיך לשמור על זכות השתיקה באותה הפרשה. ביטן הגיע אתמול לחקירה נוספת במשרדי להב 433 אך כמו בפעמים הקודמות המשיך ביטן לשמור על זכות השתיקה ובתוך פחות משעתיים יצא ממנה.

בחקירתו הקודמת העביר יו"ר הקואליציה לשעבר פתק לחוקרים שבו נכתב: "אני שומר על זכות השתיקה בגלל עדויות השקר נגדי".

באחרונה פורסם כי התנהלו מגעים לחתימה על הסכם עד מדינה עם משה יוסף, שכונה "הבנקאי של ביטן". כמו כן התנהלו מגעים עם היזם דרור גלזר על חתימה על הסכם עד מדינה אך ייתכן מאד כי השניים לא סיפקו את הסחורה מבחינת המשטרה.

גלזר נחשד כי נתן לביטן שוחד בסך 250 אלף שקל. בשבוע שעבר נרשמה התפתחות נוספת ודרמטית בחקירת הפרשה, שעליה לא ניתן לפרט. מדובר בהתפתחות שנייה בפרק זמן של שבועיים בחקירה.

בתחילת החודש נחקר גם רונן גינזבורג, מנכ"ל ענקית הבנייה דניה סיבוס. הוא חשוד גם בהלבנת הון ובעבירות מע"מ ומס הכנסה. בין היתר נחשד שדרך העסק של יוסף הועברו מדניה סיבוס 300 אלף שקל, ואלה הגיעו בסופו של דבר לידי ביטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר