לאחר פגישתו עם פוטין

נתניהו: "אם נצטרך לפעול בלבנון - נפעל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש את הנשיא פוטין ושוחח עמו על המצב בסוריה זאת לקראת הוועידה שהרוסים עורכים בניסיון לפתור את מלחמת האזרחים הארוכה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פגש היום את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למפגש לקראת הועידה שתערך מחר ותעסוק בנושא פתרון פוליטי למלחמת האזרחים בסוריה. ישראל אמנם אינה משתתפת בועידה אך נתניהו פגש את פוטין בכל פעם לפני שועידה כזו התקיימה כדי להעביר לו את עמדת ישראל נכון לנקודת הזמן הנוכחית ואל מול השינויים בשטח.

נתניהו אמר בתדרוך לכתבים בתום פגישתו עם נשיא רוסיה, כי "ישראל לא תקבל נוכחות של טילים מדויקים. אם נצטרך לפעול בלבנון - נפעל". הוא התייחס גם להתבססות האיראנית בסוריה, ואמר כי "אנחנו נמצאים בקו פרשת המים: האם איראן תתבסס שם או שהתהליך ייבלם. אמרתי לפוטין שאם הדבר לא ייבלם מעצמו - אנחנו נפעל לבלום אותו. למעשה, אנחנו כבר פועלים".

נתניהו התייחס עוד לפרסומים השונים שלפיהם סוריה איימה לתקוף את נמל התעופה בן גוריון אם תבוצע בשטחה פעולה ישראלית נוספת. "אנחנו תמיד לוקחים בחשבון את כל הגורמים והשיקולים בסביבה", הדגיש. "מי שמנסה כרגע לשנות את הסטטוס-קוו בסוריה ובלבנון זה גורם אחד - איראן. מדובר בגורם שמנסה באופן אקטיבי להבעיר את הזירה ולהפוך את סוריה לקולוניה צבאית".

ראש הממשלה סיפר כי שוחח עם נשיא רוסיה על הסכם הגרעין עם איראן. "העליתי בפניו את ההשגות שלנו, שבמידה רבה הן השגות ששמעתי מטראמפ. אני לא יכול להתחייב מה תהיה עמדת רוסיה בנושא, אבל הם הבינו מה יקרה אם התיקונים לא יוכנסו".

לפני המפגש סייר נתניהו יחד עם הנשיא פוטין במוזיאון היהדות והסובלנות במוסקבה, בתערוכת "סוביבור-מנצחי המוות" לציון 75 שנים למרד במחנה ההשמדה סוביבור. "הלקח העיקרי מעליית הנאצים ותבוסתם: צריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניה אמרו בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במוסקבה: "אני מאוד מעריך את ההזמנה הזאת ואת ההתייצבות שלך אישית, במקום הזה וביום הזה, שמשקף את המאבק המשותף שלנו ברוע הגדול ביותר שידעה האנושות".

"במחיר הנורא ששילם העם שלי, העם היהודי, והעם הרוסי והקורבן הגדול של 20 מיליון רוסים לצד 6 המיליון שלנו; והגבורה של הצבא האדום להשגת הניצחון על הנאצים. אנחנו ראינו כאן הצגה מאוד מרגשת של דוקומנטים ממרד סוביבור, שבה קצין יהודי מהצבא האדום הוביל נגד כל הסיכויים את הפריצה שהצליחה, הפריצה לחופש", אמר ראש הממשלה.

"אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואח"כ תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה. זו המשימה שלנו גם היום ועל כך אני רוצה לדבר איתך, על המאמצים המשותפים שלנו לקדם ביטחון ויציבות באזורנו, וכמובן גם על שיתוף הפעולה ההדדי בינינו, בין רוסיה לישראל", התייחס נתניהו למצב באזור והוסיף, "השיחות האלה שלנו, שאנחנו מקיימים אותן מעת לעת, לדעתי תורמות הרבה להשגת המטרות האלה ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר