9999

כספות בתי המלון הן הדבר הכי לא בטוח לשמירת חפצים

סרטון קצרצר שמופץ בימים האחרונים ברשת מראה עד כמה קל לפתוח את הכספות הקטנות שנמצאות בבתי המלון השונים בעולם, תזכרו את זה בחופשה הבאה (תיירות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

כשאנחנו מגיעים לבתי המלון, ובמיוחד אם הם בחו"ל אנחנו מאתרים את הכספת הקטנה הקבועה בכל חדר, זאת שתשמור לנו על הדברים החשובים שלנו, הדרכון,מסמכים,תכשיטים, וכסף מזומן, אך האם נכון לסמוך על אותן כספות שאכן תעשנה את העבודה המוטלת עליהן? על פי סרטון שזכה לתהודה רבה ברשת, התשובה ברורה, והיא - לא.

LockPickingLawyer, מומחה לכספות, העלה סרטון לחשבון היוטיוב שלו בו הוא מראה עד כמה קל לפרוץ לכספת מדגם Saflok, הדגם שקיים ברוב חדרי המלון בעולם. כמה קל? גם אם אתם לא מבינים במנעולים ובקודים, עדיין תוכלו לפרוץ בקלות לאותן כספות.

ברוב המקרים השיטה של כספות בחדרי המלון עובדת כך שמקבלים כספת מאופסת מסיסמא וברגע שמקישים ארבע ספרות, לא משנה איזה, ולאחר מכן לוחצים על כפתור הנעילה, זו תהיה הסיסמא החדשה של הכספת שלכם, עד שמישהו יגדיר סיסמא חדשה. בסרטון, אכן ניתן לראות כיצד הצלם מכניס סיסמא חדשה לכספת שלו וברגע שהוא שם סיסמא אחרת, הכספת לא נפתחת.

הפרצה בכספות מהסוג הזה, וכנראה שגם בכספות נוספות, היא בעצם המושג "קוד מנהלים". שהוא קוד שכל בית מלון קובע מראש בכספות שלו, על מנת שיוכל לפתוח את הכספת אם למשל שכחתם מה הסיסמא שהגדרתם לעצמכם, או שנעלתם אותה ועשיתם צ'ק אאוט מהמלון. בפועל, רוב בתי המלון לא משנים את "קוד המנהלים" הראשוני שמגיע מהחברה, וכך ניתן לפתוח כל כספת על ידי לחיצה כפולה על כפתור ה-LOCK והקשה של הסיסמא 999999. בסרטון ניתן לראות איך ברגע שהצלם מכניס את הסיסמא הזו, הכספת נפתחת בלי שום בעיה.

כמובן, שהכספת נמצאת בתוך חדר פרטי, אבל עדיין, כדאי שתדאגו להחביא את הכסף במקומות יותר בטוחים, ואם בכל זאת החלטתם להשתמש בכספת אל תפחדו לשכוח את הקוד, יש לכם קוד מנהלים, שכחתם?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר