נתניהו ייחקר?

עד המדינה: שומרון אמר שידבר עם נתניהו

עדותו של מיקי גנור, מי שהיה המתווך בעסקת הצוללות טוענת כי עו"ד שומרון הבטיח שעו"ד מולכו ידבר עם נתניהו כדי לקדם את העסקה. לשכת ראש הממשלה: "הדלפה מגמתית" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ה"גיס" מולכו ו"החבר" נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, מיכל פטאל , פלאש 90)

ייחקר או לא ייחקר? אחרי חודשים שבהם הבהירו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה שראש הממשלה אינו מעורב בפרשת הצוללות ואינו חשוד בה כלל, ייתכן כעת ששמות קוד שבהם השתמשו עד המדינה מיקי גנור ועו”ד דוד שמרון מעידים בכל זאת על מעורבותו של בנימין נתניהו - או לכל הפחות על הצורך לשמוע את גרסתו לדברים, מה שיביא שוב את החוקרים לביתו של נתניהו.

במשטרה מעוניינים כבר זמן רב לגבות עדות מנתניהו בפרשת רכישת הצוללות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, המכונה גם "תיק 3000". לדעת החוקרים, בעקבות חקירת המעורבים האחרים עלה הצורך לשמוע גם את התייחסותו של ראש הממשלה לאירועים, אולם עד כה לא ניתן לכך אישור מהיועמ"ש מנדלבליט. כעת מתברר כי דברים שעלו בעדותו של עד המדינה, מיקי גנור והודלפו לתקשורת על ידי גורמים מתוך צוות החקירה, מחזקים את הצורך הזה, ואולי יהיו בין הגורמים שיכריעו את הכף בעד מתן האישור לא מייחלים במשטרה ובמיוחד בצד השמאלי של המפה הפוליטית.

גנור העיד כי שכר את שירותיו של עו"ד דוד שמרון - פרקליטו, בן דודו ואיש סודו הקרוב של נתניהו - בגלל קשריו בצמרת השלטון, במיוחד קרבתו לראש הממשלה. על פי עדויות שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" מתוך חדר החקירות, גנור טען כי שמרון אף אמר לו שעירב את ראש הממשלה בפרשה.

לדברי גנור, כדי לשמור על חשאיות וערפול ולהסתיר את זהות המעורבים בעסקת הצוללות, לו ולשמרון היו שמות קוד שבהם השתמשו כשדיברו על הנושא. כך, למשל, נתניהו כונה "החבר", ואילו עו"ד יצחק מולכו, שותפו של שמרון למשרד וגיסו ומי ששימש עד לאחרונה גם כשליחו המיוחד של נתניהו, כונה "הגיס".

לטענת גנור, באחת השיחות הוא שאל את שמרון כיצד מתקדם הטיפול שלו בקידום העסקה של טיסנקרופ מול משרד הביטחון וביקש ממנו לערב את נתניהו. לדבריו שמרון השיב לו: "אבקש מהגיס, הוא כבר ידבר עם החבר". למרות עדות זאת לא ברור שהיא מספיקה כדי לחקור את נתניהו שכן מדובר במשפט שנאמר לטענת העד בלבד וכלל לא ברור שבא לכדי ביצוע.

על פי עדות נוספת שבידי המשטרה, שגם אותה החוקרים מעוניינים לבדוק, התקיימה פגישה בקיסריה בין שמרון לנתניהו בנושא רכישת הצוללות, ולאחר מכן שמרון דיווח עליה לגנור.

כזכור, במרכז חקירת פרשת הצוללות עומדות העסקאות לרכש צוללות וספינות שיט מתאגיד טיסנקרופ הגרמני. גנור, ששימש מתווך בין טיסנקרופ לישראל, היה חשוד מרכזי והפך עם התקדמות החקירה לעד מדינה. בעדותו הוא הפליל שורה של בעלי תפקידים החשודים שהיו מעורבים בעסקה, ביניהם מפקד חיל הים לשעבר אלוף אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו דוד שרן והשר לשעבר מודי זנדברג. בפרשה נחקרו גם עורכי הדין שמרון ומולכו.

שמרון מכחיש מכל וכל שעירב את נתניהו, ואילו גרסתו של ראש הממשלה טרם נשמעה כאמור. בשלב זה החוקרים אינם יכולים להצביע על פעולה קונקרטית שנקט נתניהו עבור שמרון לקידום העסקה, אולם הם סבורים שיש הצדקה לגבות ממנו עדות, שבמקרה הצורך תהפוך לחקירה באזהרה. "הנושא הזה נמצא כמעט למתחילת החקירה", אומר גורם במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטים, "ונראה שזה עניין של זמן עד שמהלך כזה יאושר על ידי היועמ"ש".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "עוד הדלפה מגמתית בניסיון לפגוע בראש הממשלה. ראש הממשלה לא מכיר את גנור ולא ידע דבר על קשר כלשהו בין גנור לדוד שמרון וחברת טיסנקרופ. שמרון ומולכו מעולם לא שוחחו עם ראש הממשלה בנושא. כל ההחלטות על הצוללות וכלי השייט התקבלו בתהליכים מוסדרים ומתועדים, והשיקולים היחידים שהנחו את ראש הממשלה בנושאים אלה ואחרים הם ביטחון המדינה וטובתה".

מעו"ד שמרון לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר