מטולים משגרי כתף

צה"ל רכש אלפי רקטות קלות וקטלניות • צפו

"בשורה למתווה הלחימה העתידי ובייחוד לעולם כוחות החי"ר": המטולים החדשים מאפשרים נשיאה קלה, תפעול פשוט, ופגיעה מדויקת וקטלנית לטווח של מאות מטרים (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל / רפאל)

צה"ל חתם לאחרונה על הסכם עם חברת רפאל על רכש עבור כוחות חיל הרגלים, של אלפי מטולים (רקטות משוגרות כתף) קלים מסוג "מפצח קל משקל".

אלו הם מטולים שהותאמו במיוחד לצרכי צה"ל, לאחר תהליך פיתוח ואפיון מבצעי שהתבצע בשנתיים האחרונות, במטרה להפחית את משקל המטול בכ-40 אחוזים, מה שיאפשר גמישות בהפעלה בזמן תמרון יבשתי של כוחות החי"ר.

זהו פיתוח משותף לזרוע היבשה וחברת "רפאל", ראשוני מסוגו, במסגרת תכנית "יבשה באופק" שמובילה זרוע היבשה, לחיזוק אפקטיביות התמרון היבשתי של צה"ל, ולשיפור מוכנות כוחות היבשה ותרחישי חירום ומלחמה.

הפיתוח נולד כחלק מלקחי "צוק איתן" וכאמל"ח מותאם למתווה הלחימה המתפתח.

ה"מפצח קל המשקל" הוא מטול משגר כתף בעל מאפיינים מבצעיים ייחודיים התואמים למתווה הלחימה העדכני, ותומכים בתמרון רגלי בשטח. המטול מאפשר נשיאה רגלית קלה, תפעול פשוט, ופגיעה מדויקת וקטלנית במבנים, לטווח של מאות מטרים.

אל"מ אריאל אביבי, ראש מחלקת אמצעי לחימה בזרוע היבשה, מסביר: "מדובר בבשורה למתווה הלחימה העתידי ובייחוד לעולם כוחות החי"ר. הסכם זה הוא חלק ממגמה הולכת וגוברת בזרוע היבשה לשיפור קטלניות הלוחם הרגלי. 'מפצח קל משקל' זה יאפשר לכוחות הרגליים בעומק השטח הקלה בנשיאת משקלים ללא פגיעה בביצועים. המהלך יביא לעצמאות מבצעית ומענה אש מדויק ואיכותי בזמנים קצרים".

"מפצח קל משקל נותן מענה מלא לצרכי צה"ל כחימוש קטלני למסגרת המחלקתית, ומהווה עוד נדבך לעוצמה וליתרון הטכנולוגי של כוחות היבשה של צה"ל אל מול יכולות האויב", מוסיף צבי מ, ראש מנהלת נשק טקטי מדויק בחברת "רפאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר