חשיפת 'כיכר השבת'

גיוס בנות: בכירי הח"כים החרדים נועדו עם בכירים בצה"ל

בתחילת השבוע נועדו בכירי הח"כים החרדיים עם בכירים בצה"ל - ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, רח"ט תכנון תא"ל ערן שני ואבי אבוחצירא יועצו של השר אביגדור ליברמן לדון בתקנות הפטור לבנות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלוף מוטי אלמוז ותא"ל ערן שני (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90 ואמיל סלמן, לע"מ)

פרסום ראשון: תקנות הפטור לגיוס בנות דתיות מצה"ל ממשיכות לעורר סערה במגזר החרדי זאת בשל החשש שחלילה מעמדן של בנות דתיות וחרדיות עלול להשתנות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בתחילת השבוע נפגשו חברי הכנסת החרדיים ובראשם סגן השר יעקב ליצמן, יו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש וחברי הכנסת אורי מקלב ומיכאל מלכיאלי עם בכירים בצבא ובמערכת הביטחון בניסיון להגיע להבנות.

בפגישה שהתקיימה במשרד הבטחון בקרייה בתל אביב השתתפו מצד צה"ל ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם, תא"ל ערן שני, העוסק בנושא גיוס חרדים וסגן מפקד מיטב, צחי רביבו. בנוסף השתתף גם אבי אבוחצירא יועצו של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

ל"כיכר השבת" נודע כי שני נושאים עומדים על שולחן הדיונים.

הראשון, התקנות - בת שהגישה תצהיר וכבר קיבלה פטור משירות בצה"ל ונתגלתה כ"דוברת כזב", ורוצים לשלול ממנה את הפטור. התיקון לחוק שעבר ב-2012 אומר שתוקם ועדה בצה"ל שתוכל לשלול את הפטור שלה, התקנות הם על תיקון החוק, איך אמורה הועדה לפעול, כמה חברים יהיו בה, איך היא שולחת זימונים וכו'.

השני, ההתייצבות - בת ששלחה טופס מצהירת דת שחתום על ידי דיין ומשום מה לא רשומה במחשבי הצבא כלומדת באולפנה או סמינר, מזומנת להתייצבות לבדיקה ולחקירה האם היא אכן דתיה, על אף ששלחה טופס 'מצהירת דת'.

הבעיה הינה שלטענת הרבנים והעסקנים מדובר בשינוי מצב לרעה כאשר הצבא קורא, בניגוד לחוק, לבנות שהצהירו כי הינן דתיות, להגיע לתשאול בלשכת הגיוס.

לדברי גורמים המעורים בנושא, נדמה כי בנושא 'בנות התפר' כגון חוזרות בתשובה או בנות דתיות הלומדות במוסד שאינו דתי חלה התקדמות ולדברי הנוכחים הפגישה הוגדרה כחיובית ונקבעו פגישות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר