עבודות צה"ל בגבול

אחרי האיומים של חיזבאללה - סרטון חדש

לאחר שחיזבאללה העביר לאחרונה לישראל מסר מאיים כי יפתח באש על עובדי הקמת המכשול בגבול הצפון, אם זו לא תיפסק, מפרסם כעת ארגון הטרור תיעוד טרי מהגבול הרגיש (ביטחון)

תיעוד העבודות בגבול הצפון (צילום מסך: מתוך 'אל-עאלם אל-חרבי'')

חיזבאללה מפרסם לפני זמן קצר (שני) תיעוד חדש מעבודות אנשי מערכת הביטחון הישראלית העובדים בתקופה האחרונה על הקמתו של מכשול ביטחוני בגבול הצפון הרגיש.

בכך 'מחמם' ארגון הטרור את איומיו לישראל, כפי שדווח אתמול ב'החדשות', כי בכוונתו לפתוח באש, במקרה שישראל לא תפסיק את בניית המכשול שנועד למנוע את חדירת אנשיו לישראל בעת הסלמה ביטחונית.

את מסרי האיום בחר חיזבאללה להעביר דרך יוניפי"ל, הכוח הצבאי של האו"ם המוצב בדרום לבנון. "לא נשלים עם העבודות מעבר לגדר", התבקש כוח האו"ם להעביר לישראל בשם חיזבאללה. באמצעות שגרירי בריטניה וארה"ב שמסרו זאת ללשכת ראש הממשלה נתניהו.

מנגד, מערכת הביטחון העבירה את תשובתה המאיימת אף היא, כי ישראל פועלת בשטח הריבוני שלה בהתאם להחלטת מועצת הביטחון בעבר, ולכן לא רק שאין בכוונתה להפסיק את בניית המכשול, אלא חיזבאללה אף "ישלם ביוקר" אם ינסה לחמם את הגזרה, והתגובה הישראלית תהיה "קשה וכואבת".

אתמול כזכור הגיב חיזבאללה למאמר של דובר צה"ל שפורסם בלבנון ואמר כי "על ישראל לא לעשות מעשה טיפשות ולסבך את עצמה במלחמה שתהיה הרסנית עבורה". בכתבה שפורסמה באתר "הדיאלוג המתמשך" הובאו הדברים של חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, חאג' מחמד רעד, שכינה את המאמר הישראלי "דברי הבל", והוסיף כי מדובר ב"פרובוקציה של פחדנים".

אך בישראל מעריכים כי המתיחות החדשה סביב המכשול הביטחוני לא קשור לבסיס הטילים האירני שנבנה בלבנון ושהוביל למאמר דובר צה"ל, אלא בעיקר לחשש חיזבאללה כי המכשול יפגע בשדה גז המצוי באזור באמצעותו הוא תכנן להתעצם כלכלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר