"המצב בצבא - פי כמה יותר גרוע"

הרב עדס חשף: הצבא פוסל אלפי בנות שחוזרות בתשובה

בכינוס הרבנים הספרדים נגד "גזירת גיוס בנות", זעק המקובל רבי יעקב עדס כי מזמנים בנות חרדיות ללשכת הגיוס וטען מפי עוזרו של שר הביטחון כי פוסלים אלפי בנות שבתהליך חזרה בתשובה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: חיים גולדברג)

בימים האחרונים נחשפו ב"כיכר השבת" סדרת אמירות חריפות מפי ראשי הישיבות והרבנים הספרדים על החשש מ"גזירת גיוס בנות", כאשר בדבריהם עוררו הרבנים על הבעיות שקיימות כבר היום והתריעו מפני התקנות החדשות שמסתמן כי יפגעו ביחס לבנות כפי שהיה עד כה.

אתמול נחשף ב"כיכר השבת" כי הנציגים החרדים נפגשו עם בכירי צה"ל ועוזרו של שר הביטחון אבי אבוחצירא, על מנת למצוא מתווה שיסדיר את הבעיות בתקנות החדשות.

כעת חושף "כיכר השבת" תיעוד בלעדי מדבריו של המקובל רבי יעקב עדס בכינוס הרבנים הספרדים אותו יזמו איגוד בני התורה הספרדים, שם חושף הרב עדס נתונים חמורים ששמע בין היתר מפיו של אבי אבוחצירא, עוזרו של שר הביטחון.

לדברי הרב עדס, בכך שהצבא שינה לאחרונה את הנהלים בגיוס הבנות, הוא מחק את עולם התשובה בקרב בנות חילוניות שהחלו תהליך של חזרה בתשובה, ואלפי בנות שהחלו להתחזק נפלו לצבא ועזבו את התהליך.

בנוסף, מתייחס הרב עדס בדבריו לשינויים שחלו בצבא גם כלפי גיוס בנות חרדיות, וחושף כי אפילו נכדתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי קיבלה זימון להתייצבות בלשכת הגיוס, דבר שפעם לא היה עולה על הדעת.

כיכר השבת מציג את התמלול המלא מדבריו:

"קטונתי מלדבר לפני הרבנים הגדולים הציבור הקדוש. אבל קרה הדבר שנאלצתי ללמוד את הסוגיה הזו בעיון, כיון שיש הרבה שמכחישים את המציאות. מה שאני אומר הם דברים שקיבלתי מהמומחים הכי גדולים ועם העוסקים הכי גדולים, גם מהצד השני דיברתי עם העוזר הכי קרוב של שר הביטחון. דיברתי עם חבר הכנסת הרב פרוש, ועם הרב דרעי.

"דיברתי עם הרב שאול קנייבסקי בן של שר התורה הרב חיים קנייבסקי, והוא הסכים לכל מה שאני אומר, ודיברתי עם עוד רבים שעוסקים בענין.

"יש את תנועת התשובה כבר עשרות שנים, כולם יודעים, יש רבבות משפחות של בעלי תשובה שחלקם הגדול התחתנו כבעלי תשובה. מספר המוסדות של חזרה בתשובה לבנים הם פי כמה וכמה ממוסדות התשובה לבנות. יש הרבה בנות שחוזרות בתשובה לבד.

"השיעורים הראשונים של לב לאחים לבנות מתחילים רק בכיתה י"ב כשהן מסיימות את התיכון, לפני זה לא שייך להחזיר אותן בתשובה, ההורים לא מרשים בשום אופן להפסיק את הלימודים בגלל הבגרויות, חוץ מזה שהתיכון מעורב בנים בנות ויכולים לרדת לחייהן אם הן תחזורנה בתשובה. לכן הן מתחילות לחזור בתשובה רק בכיתה י"ב, אז הן מצהירות על פטור ובבית הן חוזרות בתשובה.

"אמר לי אבי אבוחצירא עוזרו של שר הביטחון, כי בשנים האחרונות אלפים רבים של בנות שעד לאחרונה היו מקבלות פטור כי הן בתהליך של חזרה בתשובה, היום פוסלים להם את זה. המספרים שאמר לי העוזר הרבה יותר גבוהים ממש שאמרתי, אבל כדי שלא ייראה גוזמה, אני אומר רק אלפים.

"מביאים עליהן ראיות שהן לא מספיק דתיות.. והרי בחורה שמתחילה לחזור בתשובה זה לא קורה ביום אחד, יש אמנם כאלו שעוזבים הכל וחוזרים בתשובה, אבל יש רבים שזה ענין של תהליך, ואת אלו פוסלים היום.

"אלפי בנות שהיו אמורות לחזור בתשובה היום לצערינו הרב הן חילוניות בגלל הגזירה הנוראה הזאת. שינו את הנהלים, ומה שפעם היה קורה בקלות ופוטרים, היום יורדים לחייהן. ועל זה באים ואומרים שאין כלום? פה מדובר באלפים של בנות. כל מי שמתעסק בחזרה בתשובה יודע שהדברים שאני אומר אם הם לא מדויקים זה רק בגלל שצריכים להכפיל את המספרים בפי כמה וכמה".

לגבי בנות חרדיות, אמר הרב עדס כי "מזמנים בחורות חרדיות ללשכת הגיוס, יש כאלה שטוענים שזה גוזמאות וזה לא נכון, דיברתי עם הרב שאול קנייבסקי הבן של הרב קנייבסקי, הוא אמר לי "אתה לא צריך לשכנע אותי, הבת שלי קיבלה זימון ללשכת הגיוס" גם היא הוזמנה.

"הבת הזאת, היא לא רק נכדה של הרב קנייבסקי, הם גרים באותו בית. מאז שהרבנית קנייבסקי נפטרה הוא עבר לגור על יד אביו וחיברו את הדירות, הם גרים ביחד, אז גם היא הוזמנה ללשכת הגיוס.

"בשביל מה הם עושים את זה?

"אני אומר מה שאני שומע מהם. יש הרבה בנות שנפלטות ולא ממש שומרות תורה ומצוות, הצבא רוצה לברר את זה, אז חוקרים. הם לא חושדים במי שהם מזמינים.

"מדוע זה עוולה?

"כמובן שגם לקחת חילונית לצבא זו עוולה, אבל כל מי שמתעסק בנפלטים ונפלטות (נושרות) יודע שאצל הנפלטות למעלה מ-80 אחוז חוזרות תוך חודשים אחדים בתשובה, אבל בצבא רוצים לקחת ולחטוף אותם, ועל זה באים ואומרים אין גזירה? זו גזירה קשה וחמורה. הבעיה היא שהיום מי שמוביל את הדברים אלו העסקנים.

"צריכים לדעת שיש גזירה. מה צריכים לעשות? אני לא יודע, אבל להתפלל בוודאי צריך כי תפילה עוזרת תמיד. אני לא אומר שמספיק תפילה, מישהו חייב לפעול, אבל לכל הפחות כל אחד ואחד שיתפלל מעומק ליבו שלא יוכלו להחטיא את בנות ישראל.

"המצב היום בצבא מה שקורה שם לבנות הוא פי כמה וכמה יותר גרוע מבעבר, זה לא אני אומר את זה, אמרו לי את זה אנשים חילונים, יש כל מיני אנשים קיצוניים אצל החילונים שעשו שמה דברים חמורים מאוד בין הבנים לבנות, וזה לא כאן המקום לדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר