לא אשם

נסגר תיק "המסמכים הסודיים" נגד אולמרט

פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט לסגור את תיק ה"מסמכים הסודיים" של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהואשם במסירת מסמכים סודיים לאנשי הוצאת הספר שלו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90)

פרקליט המדינה שי ניצן החליט לסגור את תיק "המסמכים הסודיים" נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. ההחלטה התקבלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובעקבותיה לא תיפתח חקירה פלילית בנושא.

החקירה החלה עם קבלת דיווח ב-17 במאי בשנה שעברה על כך שאולמרט, שהיה אז עדיין אסיר בכלא מעשיהו בשל עבירות השוחד שלו, העביר לכאורה מסמכים מסווגים להוצאת "ידיעות ספרים" ו"לגורמים נוספים שאינם מורשים להיחשף לסודות מדינה". המסמכים הועברו על-ידי עורכי דינו לעורך הספר ולגורמים נוספים בהוצאה.

פרקליט המדינה קבע כי "מן החומרים שנאספו בבדיקה עלה אמנם שמר אולמרט העביר לכאורה חומרים מסווגים לגורמים בלתי מורשים, לצורך עבודה על כתיבת ספרו, וזאת בניגוד להנחיות שקיבל מגורמי שב"ס ומגורמי ביטחון ובכך יצר סיכון לדליפת מידע סודי ביותר".

"עם זאת, הבאתי בחשבון את העובדה כי החומרים המסווגים הועברו על-ידי מר אולמרט, אך לגורמים העוסקים בכתיבת ספרו, ומר אולמרט וגורמים מטעמו עמדו בקשר עם הצנזורית הצבאית הראשית בנוגע לפרסום הספר, ופעלו ביחס לפרסום לפי הנחיותיה", נימק הפרקליט.

"כמו כן, הובא בחשבון שיתוף הפעולה המלא של מר אולמרט עם מערכת הביטחון בצעדים שנקטו למניעת הסיכון מחשיפת החומר הסודי, וכן של הגורמים הרלוונטים מהוצאת הספרים 'ידיעות ספרים', שגם מהם ביקש מר אולמרט לשתף פעולה עם הפעולות שנקטו גורמי הביטחון".

עוד קבע פרקליט המדינה כי הביא בחשבון את העובדה שוועדת השחרורים שהורתה על שחרורו המוקדם "מצאה כי הטיפול של הגורמים המוסמכים בסוגיית שמירת החומרים המסווגים שכתב מר אולמרט לא היה מיטבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר