"הגיבור" הגנב

גנב מקרבנות הפיגוע ונידון ל-4 שנות מאסר

כריסטופר פרקר, הפך לגיבור בבריטניה לאחר הפיגוע במנצ'סטר ארנה, הוא טען כי סיכן את חייו כדי לסייע לנפגעים אך מצלמות האבטחה חשפו את האמת והוא ייכלא (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כריסטופר באחד הראיונות אחר הפיגוע (צילום מסך)

בית משפט בבריטניה גזר אתמול (שלישי), יותר מארבע שנות מאסר על כריסטופר פרקר, הומלס שניצל את הפיגוע במנצ'סטר ארנה בשנה שעברה, שבו רצח מחבל של דאעש 22 בני אדם, כדי לעבור בין הנפגעים ולגנוב מהם כסף ורכוש. בימים שאחרי הפיגוע הפך פרקר לגיבור לאומי משום שטען כי חש למקום הפיצוץ כדי לסייע לקורבנות והוא זכה לראיונות וכתבות רבות – ורק לאחר מכן התברר מה עשה שם באמת.

הפיגוע ב-22 במאי אשתקד בוצע בסוף הופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. יותר מ-500 בני אדם נפצעו בפיגוע, 22 נהרגו, מתוכם שבעה ילדים.

ההימלטות אחר הפיגוע

אחרי הפיגוע שיקר פרקר בן ה-33 לכתבים במטרה לזכות באהדה, וסיפר כי מיהר לאזור הפיצוץ שם תמך בילדה שנפצעה קשה ואיבדה את שתי רגליה וסייע לאישה שנפגעה קשות בראשה וברגליה – ואז מתה בידיו.

בעקבות הדברים שסיפר פרקר הוא זכה לפרסום ואהדה בכל רחבי בריטניה. אנשים טובים החליטו אף לדאוג לו וגייסו באמצעות מימון המונים יותר מ-73 אלף דולר למענו. כמו כן הם סייעו לו לחזור לקשר עם אמו ג'סיקה.

אלא שאז נחשף בעזרת צילומי אבטחה, כי למעשה פרקר ניצל את המהומה ואת הפציעות וגנב מהקורבנות: הוא לקח ארנק מאישה וטלפון נייד מנערה בת 14 – שתיהן נפצעו קשה בפיגוע.

בבית המשפט הודה פרקר במעשיו הנלוזים, ואישר גם כי השתמש בכרטיס אשראי שהיה בארנק הגנוב ושילם באמצעותו במסעדה. בית המשפט גזר עליו ארבע שנים ושלושה חודשים בכלא.

השופט דייוויד הרננדז, אמר לגנב כי קשה לדמיין נסיבות מגונות יותר לביצוע מעשים כאלה. "לא היית הגיבור שניסית להיראות, היית פשוט גנב מהשורה", הטיח בו השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר