ניצחון חרדי בי-ם

פרויקט 'דירה להשכיר' אושר - עם תוספת לבניית סוכה

פרויקט 'דירה להשכיר' בשכונת תלפיות אושר הבוקר בוועדה לתכנון ובנייה עם תוספת האפשרות לבניית סוכה בכ-46% מהדירות - כדרישת הנציגים החרדים שיצאו למאבק (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חרדים בתלפיות. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Abir Sultan/Flash90)

ניצחון חרדי בספרא: מאבק הנציגות החרדית נגד אישור פרויקט 'דירה להשכיר', שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', מגיע הבוקר (רביעי) לסיומו. חברי הוועדה לתכנון ובניה אישרו הבוקר את בניית הפרויקט בשכונת תלפיות לאחר שסוכם על תוספת אפשרות לבניית סוכה בכ-46% מהדירות.

לפני כשבועיים, נחשף ב"כיכר השבת" כי חברי מועצת העיר ירושלים החרדים מיהדות התורה ומש"ס התנגדו לפרויקט והורידו אותו מסדר היום, מחוסר היכולת לבנות סוכה בשל בניית מרפסות עוקבות, האחת מעל השנייה.

כידוע, כל פרויקט בנייה חדש, הנבנה כיום לאוכלוסייה הדתית והחרדית בישראל, כולל מרפסת סוכה בכל דירה. אולם גם בקרב האוכלוסייה החילונית ישנה בשנים האחרונות דרישה מוגברת למרפסות.

בשל כך, ראשי הפרויקט ביקשו כי הוועדה תאשר הקלות דוגמת אישור לתוספת בנייה בפרויקט הנבנה בשכונת תלפיות. חברי מועצת העיר החרדים, שהיו היחידים שהשתתפו בדיון, ללא נציגות מהסיעות החילוניות, התנו את האישורים לפרויקט בשינויו, כך שתהיה אופציה לבנות סוכה כשרה בכל הדירות.

היום, כאמור, אישרו חברי הוועדה לתכנון ובניה את הפרויקט. את ההתנגדות הובילו חברי המועצה יוחנן ויצמן, יוסי דייטש ופיני עזרא.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשר יוחנן ויצמן כי הפרויקט אושר ואומר כי "מדובר בפעילות ומעקב צמוד של הנציגים החרדים שרושמים הישג נוסף חושב לציבור שומר תורה ומצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר