לאחר חודשים

פתח תקווה: המאבק נגד מתווה הכשרות - לקראת סיום

המאבק של ההסתדרות וקבוצת משגיחים מפתח תקווה נגד מתווה הכשרות החדש ברבנות פ"ת מגיע לסיומו לאחר שרוב העסקים בעיר סיימו את הסדרת נושא הכשרות (חדשות בארץ)

רב העיר הרב מיכה הלוי עם ראש העיר איציק ברוורמן (צילום ארכיון: יעקב כהן)

לאחר חודשים ארוכים בהם ההסתדרות יחד עם קבוצת משגיחים מפתח תקווה פעלה נגד מתווה הכשרות החדש ברבנות פ"ת, כעת, לאחר שרוב העסקים בעיר סיומו את הסדרת הנושא, נראה כי המאבק הגיע לסיומו.

במכתב ששלח אמש (שלישי) יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, רפאל מלאכי, למשגיחי הכשרות בעיר נאמר כי "בדעת ההסתדרות לפעול כעת למעבר להעסקה במתווה החדש תוך שמירה על זכויות העבר של המשגיחים".

מכתב ההסתדרות

כזכור, במועצה הדתית פתח תקווה הודיעו לאחרונה על מעבר להעסקת המשגיחים באמצעות חברה שתהיה כפופה לרבנות ולמועצה, זאת על מנת להפסיק את המצב שהיה קיים עד כה, כאשר המשגיח קיבל את שכרו מבעל העסק, מה שמהווה בעיה הלכתית וחוקית.

כפי שפורסם לאחרונה ב"כיכר השבת", המהלך של המועצה הדתית והרבנות בפתח תקווה זכה לתמיכה חסרת תקדים, הן מצד בכירי רבני הציבור החרדי בעיר והן מצד רבני ונציגי הקהילות מכל המגזרים.

מכתב הגיבוי לרב העיר הרב מיכה הלוי

יצויין כי במועצה הדתית פתח תקווה טענו מלכתחילה כי תנאי המכרז נקבעו כך שיאפשרו תיקון והעלאה של רמת הכשרות תוך שמירה על שכרם של המשגיחים ואי הכבדה על בעלי העסקים.

יו"ר המועצה הדתית, עופר אברהם, התייחס לאחרונה לסוגיה ואמר כי מעבר לבעיה ההלכתית והחוקית, במצב שהיה קיים עד היום, משגיחים שהועסקו ישירות לבעלי העסק לא קיבלו את זכויות העובד הבסיסיות המגיעות להם וגרוע מכך, לעתים אף קיבלו תשלום במזומן וללא תלוש, כך שההסדרה צפויה לא רק להיטיב עם הכשרות אלא גם להבטיח את זכויות המשגיחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר