אנטישמיות בצרפת

ברחובות סרסל: שני בני 15 תקפו ילד יהודי בן 8

ילד יהודי בן 8 חובש כיפה הוכה בסרסל בפרבריה של פריז. התוקפים, שני נערים כבני 15, התנפלו עליו ברחוב מבלי לומר מילה הפילו אותו לקרקע והכו אותו. תלונה הוגשה (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שוב אנטישמיות אלימה בצרפת: ילד יהודי בן 8, חובש כיפה, הוכה ביום שני בערב ברחוב סואן בעיירה סרסל הממוקמת כ-35 ק"מ מצפון לפריז. הילד, שיצא בשעה שש וחצי בערב לשיעור עזר במתמטיקה, הותקף על ידי שני בני נוער כבני 15 ש"דחפו אותו עד שנפל והיכו אותו ואז נמלטו", כך מסר מקור קרוב לחקירה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הילד טופל על ידי ידיד של אביו, רופא במקצועו, והמשפחה הגישה תלונה למשטרה המקומית. "הוא לא נדרש לאשפוז אך הוא בהלם", אמר אמש חבר הפרלמנט הצרפתי פרנסואה פופוני, המייצג את האזור, לתחנת "רדיו בלה" וקרא שלא להמעיט בחשיבות האירוע.

התוקפים לא דיברו כלל במהלך התקרית, אך ממטה החקירה נמסר כי "הנערים לא גנבו כלום, והכיפה על ראשו הייתה גלויה לעין כל", ולכן הם מתמקדים במניע האנטישמי. שר הפנים של צרפת, ז'ראר קולומב, מיהר לפרסם הודעה שבה הוא "מגנה בתוקף את התקיפה הפחדנית הנוגדת את ערכינו הבסיסיים".

"ילד בן שמונה הותקף היום בסארסל. כי הוא חובש כיפה. בכל פעם שאזרח מותקף בגלל גילו, הופעתו או עדתו, הרפובליקה כולה מותקפת", הגיב נשיא צרפת עמנואל מקרון בחשבון הטוויטר שלו.

בסרסל קהילות יהודיות ומוסלמיות גדולות, וזה כשלוש שנים המתח ביניהן רק מחמיר. רק לפני כשבועיים וחצי, נערה בת 15 הלומדת בבית הספר 'מרכז התורה', בסרסל, הותקפה בידי אלמוני ונחתכה בפניה באמצעות סכין.

בכלי התקשורת המקומיים דווח, כי המותקפת זוהתה כיהודיה לאחר שלבשה את בגדי ה'תלבושת' של בית הספר היהודי. התקיפה אירעה בהפסקת הצהריים, כשהנערה צעדה לבדה לביתה. התוקף ניגש אליה, שרט את פניה עם הסכין ונמלט גם במקרה הזה ללא שהוא משמיע מילה.

אמה של הנערה תיארה: "היא הצליחה לצעוד הביתה והגיעה מדממת והמומה". הוריה התלוננו במשטרה, שפתחה בחקירת המקרה, אך הנערה התקשתה לזהות את התוקף מבין קלסתרוני חשודים שהציגו לה החוקרים.

פופוני, הגדיר את התקרית "התקפה אנטישמית חמורה". ואמר "כולם יודעים איך יהודי נראה".

"אין לי ספק שלמבצעי הפיגוע הזה היו מניעים אנטישמיים לנוכח המעשים האלה, אנחנו צריכים לנטוש את העמדת הפנים הנאיביות בסרסל. כשמישהו חותך את פניה של צעירה בסכין כשהיא לובשת בגדים של בית ספר יהודי, אין מקום לספק שזו אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר